جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دبیر ستاد همکاریهای استان کرمان

حوزه/ معاون پرورشی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بهترین افرادی که می توانند مشاوره مذهبی و فرهنگی در کنار مشاوران آموزش و پرورش داشته باشند ائمه جماعات مدارس هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، صدیقه مرادی با اعلام این خبر گفت: در این استان کمیته ای  به نام ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در حال فعالیت است که در هر شهرستان ائمه جمعه ریاست آن را بر عهده دارند .

وی با بیان اینکه 55 امام جمعه استان کرمان همکاری صمیمانه ای با ادارات آموزش و پرورش در این استان دارند، افزود: در واقع ائمه جمعه در مدارس حضور پیدا می کنند  تا ارتباط بین مدارس و مراکز دینی بیشتر شود.

دبیر کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این مطلب که 32 کمیته در این استان تشکیل شده است، تصریح کرد:  این کمیته ها  برنامه ریزی هایی را در جهت تعامل با ائمه جمعه ، حوزه های علمیه و سازمانهای مرتبط با فرهنگ دینی و مدارس تدوین می کنند.

مرادی با تأکید بر این مطلب که حوزه و آموزش و پرورش مسؤولین امر فرهنگی و تعلیم و تربیت هستند، اظهارکرد: در راستای نتیجه گیری مفید تر و سودمند تر در امور تربیتی ارتباط این دو می تواند به تحقق تعلیم و تربیت و ایجاد زمینه مناسب در این راستا کمک کنند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به این مطلب که چهارهزار و 800 مدرسه در استان کرمان فعالیت می کنند گفت: از این تعداد در سه هزار مدرسه نماز جماعت برگزار می شود و بقیه از فرهنگیان هستند.

وی با بیان اینکه حضور روحانیون باعث  می شود که ارتباط تنگاتنگی بین روحانیون و آموزش و پرورش ایجاد شود، تصریح کرد: از طرفی این ارتباط سبب رشد فرهنگی و دینی دانش آموزان می شود.

دبیر کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کرمان  ادامه داد: در واقع بهترین افرادی که می توانند مشاوره مذهبی و فرهنگی در کنار مشاوران آموزش و پرورش داشته باشند ائمه جماعات مدارس هستند.

پایان پیام   ۳۱۳/۱۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha