جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد حوزه علمیه مازندران

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز یکی از مهم ترین وظایف همه تقویت و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای تضعیف کارآمدی نظام به کار گرفتند باید دستاوردهای نظام را بیشتر برای جامعه تبیین و تشریح کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام الله دهه فجر در مدرسه علمیه آمل برگزار شد با اشاره به این که هیچ جریان و گروهی نمی‌توانند مانع رشد و بالندگی و پیشرفت جهان شوند، اظهار داشت: شاید بتوانند مانع در تسریع آن شوند و روند آن را کند کنند اما آن جریان در حال سیلان و خودجوش به سوی اهداف بلند خود در حال حرکت است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با توجه به فرمایشات خداوند متعال در سوره بقره به وجود دو ولایت در هستی اشاره کرد و گفت: یک عده در گرو ولایت حق‌ و عده دیگر نیز در گروه ولایت ناحق و شیطان هستند.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: در همه اعصار این دو گروه در مقابل هم بودند و همیشه طاغوتیان و فرعونیان با تفکر اشرافی‌گری خود مقابل ولایت حق، مبارزه می‌کنند اگر چه پیروز میدان، حق است و وقتی ولایت حق آمد باطل نابود می‌شود.

وی با بیان این که زمین هیچ‌گاه بدون حجت نمی‌ماند، تصریح کرد: ولایت اولیای الهی در همه عصرها و در همه مصرها وجود داشته و دارد، در عصر معاصر هم بعد از ۱۴ قرن بروز و ظهور اسلام و پس از غیبت آخرین ولی الهی و امام زمان (عج) تا زمانی که غیبت صغری بود نواب خاص و در زمان غیبت کبری هم عالمان ربانی و معتمدان و بزرگان دین شرفیاب به محضر ایشان شده و مراجع تقلید عظام متولی احکام دینی نظام اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده آملی با اشاره به این که نبی مکرم اسلام در روایتی به سلمان فارسی از قیام مردم ایران و انقلاب عزت آفرین به رهبریت امام خمینی(ره) مژده دادند، تصریح کرد: با عنایت امام زمان(عج) و درایت امام راحل و حمایت علماء و مردم شریف، حکومت دو هزار و 500 ساله پهلوی ساقط شد و انقلاب جمهوری اسلامی ایران به بار نشست.

وی با بیان اینکه پیرو آیة الکرسی، ظلمت به سوی نور هدایت و مردم از منجلاب بی‌تدبیری طاغوت زمان نجات می‌یابند، یادآور شد: مدیریت حکومت به امامت امام راحل به پیروزی حق علیه باطل مبدل شد و فرشته زمان با کنار زدن دیو زمان به نجات مردم مظلوم و ستمدیده ایران آمد و پس از تحمل سال‌ها اسارت، تبعید، شکنجه و سختی‌ها کام ملت ایران را با حضورشان شیرین و جشن بزرگ پیروزی انقلاب را برگزار کرد.

استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: حال بعد از نزدیک به اربعین پیروزی انقلاب که عدد اربعین عدد مقدسی است، خلف صالح امام راحل، رهبری انقلاب و ولی امر مسلمانان، امام خامنه‌ای نیز در امتداد اهداف بلند و والای انقلاب و در مسیر رفعت آن قدم‌های بزرگی برداشت.

وی با بیان این که به برکت خون شهیدان ایران اسلامی که یک زمانی سلاطینش مزدور غربی‌ها بودند، امروز به یک ابرقدرت اسلامی تبدیل شد، خاطرنشان کرد: یک روزی ایران حتی در امور طبابت و پزشکی اقلام خود را وارد می‌کرد و بهترین تکنیسین‌های ما انبار‌دار غربی‌ها در کشور بودند اما امروز در همه علوم و فنون ما سربلند و پیروز هستیم.

این فعال فرهنگی با اشاره به این که پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف به هیچ عنوان قابل مقایسه با گذشته نیست، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به یک کشور قدرتمند در عرصه های مختلف تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده به دیگر پیشرفت‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: چه در انرژی هسته‌ای و نانو و چه در اداوت نظامی و موشک‌های بالستیک از پیشرفت‌های خوبی برخوردار بودیم و از همه مهم‌تر مدافع مقاومت هستیم که خار چشم دشمنان قسم خورده نظام شده و آنها را به زانو در آوردیم و به برکت سپاه پاسداران شجره خبیثه ملعونه داعش را با وعده صادق سرباز ولایت به هلاکت رساندیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز یکی از مهم ترین وظایف همه تقویت و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای تضعیف کارآمدی نظام به کار گرفتند باید دستاوردهای نظام را تقویت کنیم.

وی در پایان با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند انقلاب‌ ما انفجار نور بود، خاطرنشان کرد: ما این انفجار نور و صدور انقلاب‌مان را در عرصه بین‌الملل و به‌عنوان یک کشور ابرقدرت جهانی به عینه دیدیم و به فضل خدا دشمن نابود می‌شود و مرگ‌شان را در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال مثل همیشه رقم می‌زنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha