پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کرگل

حوزه/ بمناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از طرف موسسه امام خمینی کرگل هندوستان معروف به ایران کوچک هر روز بعد از نماز ظهر و عصر جشن انقلاب برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛بمناسبت سالگرد انقلاب از طرف موسسه امام خمینی کرگل با مدیریت حجت الاسلام صادق رجائی رئیس این موسسه هر روز در مسجد جامع بعد از نماز ظهر و عصر جشن سالگرد انقلاب برگزار می شود.
دیروز هم در مسجد جامع این منطقه به همین مناسبت بعد از نماز ظهر و عصر مراسمی برگزار گردید. در این برنامه دکتر کاظمی در مورد برکات انقلاب اسلامی ایران سخن گفت.

دکتر کاظمی اظهار داشت: صدای انقلاب اسلامی امروز به گوشه و کنار جهان رسیده است و هر انسانی که ذره ای تفکر کند حامی انقلاب اسلامی خواهد شد.

دکتر کاظمی افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز در کل جهان مسلمانان به مسلمان بودنشان افتخار می کنند و امروز قوی ترین دشمنان را هم شکست میدهند.

او در ادامه گفت: در ایران تمام مسلمانان در امنیت و آرامش زندگی می کنند و برای هیچ کسی هیچ محدودیتی وجود ندارد در این مورد سازمان ملل هم تصدیق کرده است، امروز ایران در کل جهان اولین کشور مدافع حقوق بشر است و مردم در ایران با عزت و سربلندی درحال زندگی هستند.

* آشنایی با منطقه کرگل

گفتنی است کارگيل يا به اصطلاح هندي ها کرگل منطقه اي کاملاً شيعه نشين در شمالي ترين منطقه ي شبه قاره ي هند است.

جمعيت اين منطقه بيش تر از 200 هزار نفر است و پر آب ترين و معروف ترين رودخانه ي جهان، رود سند از اين سرزمين مي گذرد.

زبان مردم اين شهر بلتي است که مخلوطي از زبان هاي تبتي، فارسي، انگليسي و عربي است که به صورت اردو نوشته مي شود.

در حال حاضر 98درصد مردم اين شهر را مسلمانان و آن هم همه شيعه ي دوازده امامي تشکيل مي دهد. اين ها از قديم مردمي هستند که از زراعت، روزگار خود را مي گذرانند؛ حتي با وجود کمي وسايل، آن ها شاد زندگي مي کنند و در مشکلات و سختي ها به هم کمک مي کنند.

مردم اين شهر هر ساله پيروزي انقلاب اسلامي ايران را در اين شهر جشن مي گيرند و خود را شريک جشن هاي انقلاب ايران مي دانند. در سالروز رحلت امام خميني همه جاي شهر غرق ماتم مي شود؛ حتي مردم اين شهر آخرين جمعه ي ماه رمضان را به فرمان امام راحل به برپا کردن تظاهرات ضد امريکا و اسرائيل و حمايت از مردم بي دفاع فلسطين مي نمايد.

به همين دليل مردم کشمير اين شهر را بيت امام هم مي خوانند. اين منطقه الان در بين مسلمانان هند به ايران کوچک هم مشهور است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha