شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین، سیره فاطمی را نقشه راه حضور زنان در اجتماع و سیاست دانست و گفت: برخی ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در سطح جامعه، معلول دوری از آموزه های دینی و فاصله گرفتن از سیره پاک ائمه معصومین (ع) خصوصا حضرت زهرا(س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری، امروز در جمع طلاب واساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان آوج به ابعاد شخصیتی و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت:  حضرت زهرا(س) اولین شهیده دفاع از حریم ولایت است و رشادت های این بانوی بزرگوار اسلام در شرایط آن زمان، می تواند الگویی برای همه زنان مؤمنه و خداجو باشد.

وی ادامه داد: اگر مبارزات سیاسی فاطمه زهرا  (س) در دفاع از حریم امامت و ولایت نبودند جریان امامت در همان «سقیفه بنی ساعده» خاتمه می یافت، اما خداوند اراده کرده بود که این بانوی بزرگوار، بار سنگین مبارزات سیاسی را در مدت کوتاهی بر دوش بگیرد و جامعه خفته را بیدار سازد.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: زنان مسلمان در زندگی شخصی، اجتماعی و خانوادگی خود باید حضرت فاطمه  زهرا (س) را از جهت خردمندی، فرزانگی، عقل، معرفت، و ... الگو و سرمشق قرار دهند و از بُعد عبادت، مجاهدت، حضور در صحنه تصمیم گیری های عظیم اجتماعی، خانه داری، همسرداری و تربیت فرزندان صالح از زهرای اطهر پیروی کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: صدیقه طاهره با زندگی و مبارزه خود، در عرصه های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عبادی، خانه داری، همسرداری، تربیت فرزند و بخصوص در صحنه های گوناگون سیاسی، نشان داد که یک زن می تواند با حفظ حریم عفّت و ارزش های انسانی، در تمامی عرصه های جامعه حضور داشته باشد و اسلام چنین می خواهد که زن نیز همچون مرد، در تمام عرصه های جامعه عنصری فعّال و پویا باشد.

وی در پایان افزود: برخی ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در سطح جامعه، معلول دوری از آموزه های دینی و فاصله گرفتن از سیره پاک ائمه معصومین (ع) خصوصا حضرت زهرا(س) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha