شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زکریا اخلاقی

حوزه/ دبیر علمی سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی با اشاره به اینکه ۲۰بهمن ماه آخرین مهلت ارسال آثاربه دبیرخانه این کنگره است، گفت: آثاری به زبان های عربی و اردو به دبیرخانه ارسال شد.

حجت الاسلام زکریا اخلاقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، از تمدید ارسال آثار به سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی خبر داد و اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در کنگره می توانند آثار خود تا تاریخ 20بهمن ماه به دبیرخانه ارسال کنند.

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی با بیان اینکه این کنگره از چهار سال پیش به صورت دوسالانه کار خود را آغاز کرد گفت: هدف از برگزاری این کنگره ایجاد فضا و توجه شاعران به مسئله توحید، خلق آثار تازه توحیدی، غنی کردن گنجینه ادبیات معاصر، گسترش فرهنگ توحید در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ توحید در جامعه بسیار حائز اهمیت است گفت: وقتی ادبیات جامعه ای ادبیات توحیدی باشد، خود به خود فرهنگ ساز شده و فرهنگ توحید در جامعه رواج پیدا می کند و رفتارهای جامعه تغییر می کند و جامعه اخلاق گر خواهد شد.

حجت الاسلام اخلاقی، احیاء آثار توحیدی گذشتگان را از دیگر اهداف برگزاری کنگره بین المللی شعر توحیدی عنوان کرد و اظهار داشت: گنجینه غنی ادبیات فارسی که غنای آن بیشتر مدیون مسائل توحیدی و عرفانی است و عمدتا مسائل توحیدی در شعرها موجود و قابل دستیابی است که خواستیم با احیاء آثار توحیدی و چاپ مجموعه آثار توحیدی از گذشتگان کاری بس بزرگ در جهت توحیدی کردن جامعه انجام دهیم.

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه موضوع این کنگره، توحید است و همه مذاهب مسئله توحید را قبول دارند، می تواند نقطه وحدتی باشد که همه شاعران با هر مذهبی از هر کجای جهان در آن سهیم باشند و بهمین جهت این دوره از کنگره را بین المللی کردیم.

وی ادامه داد: در کنگره گذشته بخش کودک و نوجوان را اضافه کردیم که در این کنگره هم بخش بزرگسالان و هم کودک و نوجوان وجود دارد.

حجت الاسلام اخلاقی با اشاره به اینکه در کنگره بین المللی شعر توحیدی فراخوان دریافت آثار با زبان های مختلف دنیا بویژه عربی و اردو داده شد گفت: با ارتباط خوبی که همکاران در قم با شاعران جهان برقرار کردند در حال دریافت این آثار از تمام جهان هستیم.

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی اضافه کرد: ما در شعر آئینی کنگره های فراوانی داشتیم اما در مورد توحید کنگره ای برگزار نشده بود و خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت به طور مثال چاپ 50سال شعر کودک و نوجوان در یک مجموعه با عنوان "خدا در شعر کودک"به چاپ رساندیم که استقبال بسیار خوبی نیز از این طرح شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از کنگره، مجموعه اشعار سه دوره کنگره به چاپ می رسد عنوان کرد: این کنگره با حمایت آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه و دبیر عالی کنگره سومین شعر توحیدی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha