شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین واحدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: آیین نامه گروه های علمی تصویب شده و امید است همه اساتید با حضور در این گروه به پیشرفت و تعالی علمی حوزه کمک کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین واحدی، ظهر امروز در هم اندیشی مدیر و اساتید مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم که در این مدرسه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: امام باقر(ع) در روایتی فرمودند« یکی از شفیعان روز قیامت مادرمان حضرت زهرا(س) است و در آن روز هر کسی که پیرو و مطیع باشد شفاعت خواهدکرد.

مسئول دفتر هماهنگی امور مدارس قم، بابیان اینکه در دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی قرارداریم، گفت: مهمترین رسالت امروز روحانیت دفاع و تبیین از آرمانهای انقلاب و اندیشه امام راحل است.

وی بابیان اینکه دشمن درطراحی جدید به دنبال محو مکتب تشیع و ایجاد شبهات عقیدتی درمیان جوانان است، افزود: همه این ها، نشان دهنده این است دشمن برای اهداف خود برنامه ریزی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی با بیان اینکه برای مقابله با این برنامه، رسالت حوزویان سنگین تر از گذشته است، عنوان کرد: در زمان بسیار حساسی قرار گرفتیم و به همین جهت لازم است برای سالم ماندن جامعه از شبهات تلاش بیشتری کرد.

مسئول دفتر هماهنگی امور مدارس قم با بیان اینکه نقش اساتید حوزه علمیه در ایجاد ارتباط با طلاب و مشاوره و راهنمایی نسبت به گذشته پررنگ تر شود، افزود: اگر اساتید در کنار تدریس به نقش های دیگر خود فکر کنند، برای جوان امروزی وقت بگذارند، قطعا شاهد پیشرفت در بسیاری از مسائل خواهیم بود.

وی از راه اندازی گروه های علمی در مدارس علمیه برای رشد علمی مدارس علمیه خبر داد و اظهار داشت: راه اندازی گروه های علمی می تواند نقش مؤثری در رشد علمی طلاب داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: در حال حاضر آیین نامه گروه های علمی تصویب شده و امید است همه اساتید با حضور در این گروه به پیشرفت و تعالی علمی حوزه کمک کنند.

مسئول دفتر هماهنگی امور مدارس قم عنوان کرد: برای رشد علمی نیازمند کار جهادی و درون نگری از سوی اساتید است؛ باید کاری کرد روش های اصیل و سنت های گذشته حوزه در مدارس علمیه امروز پررنگ تر شود.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • http://hawzahnews.com/KeywordNews/6453 IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 0
    گروههای علمی یا عملی بلاخره!