جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی استان کردستان

حوزه/ پنجمین جلسه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، پنجمین جلسه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی استان کردستان ظهر امروز در محل حوزه علمیه استان کردستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه و پس از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به تقارن این ایام با ایام فاطمیه اشاره کرد و این انقلاب را انقلاب فاطمی نامید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه به برنامه های این حوزه و مدارس علمیه سطح استان همانند برگزاری کرسی های آزاداندیشی درباره انقلاب اسلامی و نقش روحانیت در آن اشاره کرد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین علی حسینی فر، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان نیز پس از تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بر گرامیداشت باشکوه این ایام و پاسداشت خون شهدا تاکید کرد و اظهار داشت: تقویت شورای نهادهای عالی حوزوی می تواند در راستای تقویت نظام باشد.

دیگر سخنران این جلسه، حجت الاسلام محمود صفی زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان بود.

وی ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « امروز زنده نگه داشتن آرمان های حضرت امام و انقلاب اسلامی به منزله بیعت با پیامبر اسلام(ص) است. هر کسی خلاف این انجام دهد سیلی خواهد خورد.» بیان کرد: باید جشن های دهه مبارک فجر امسال نسبت به سالهای گذشته پرشورتر و پربارتر برگزار شود.

در ادامه این جلسه، علی اصغر دریایی، دبیر این جلسه ضمن بررسی و مرور مصوبات قبلی شورا، بر پیگیری جدی و اجرای آنان تاکید کرد.

براساس این گزارش، این جلسه مصوباتی داشت که به امضا شرکت کنندگان در آن رسید.

از مهمترین این مصوبات می توان به مستعدین قرآنی به عنوان طلبه جدید الورود پایه اولی در یک شهر مشغول به تحصیل گردند تا حفظ قرآن مجید را انجام دهند و حوزه نیز قرآنی شود که اعضای جلسه نیز نظر مساعدی بر این موضوع داشتند.

شناسایی خیرین برای ایجاد صندوق قرض الحسنه در مرکز خدمات حوزه علمیه استان از دیگر مصوبات این جلسه بود که به تایید اعضای حاضر در شورا رسید.

در ادامه این جلسه، مصوب شد تا پایان سال دو برنامه در قالب هم نشینی خانوادگی به صورت مشترک و با بررسی جزئیات و تقسیم کار در کمیته فرهنگی و سلامت شورای نهادهای حوزوی کردستان انجام شود که این امر نیز به تصویب حاضرین در شورای مذکور رسید.

چهارمین مصوبه این جلسه نیز به تایید اعضای شورا رسید، طبق آن، جلسه آینده شورا با حضور معاونین فرهنگی حوزه های خواهران و برادران و مرکز خدمات حوزه علمیه و قرارگاه خاتم الاوصیا (عج) برگزار گردد و از ظرفیت های قرارگاه خاتم الاوصیا (عج) در پیشبرد اهداف شورا استفاده شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha