سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رییس ستاد دهه غدیر کشور

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با تأکید براین که مردم باید قدر این انقلاب و انفجار نور را بدانند، گفت: تأثیرگذاری این انفجار به بیداری اسلامی در جهان بشریت منتهی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رئیس ستاد دهه غدیر کشور امروز در مراسمی که به مناسبت ایام الله دهه فجر در سوادکوه برگزار شد به تلاش دنیای وهابیت برای ضربه زدن به جایگاه شیعه در جهان اشاره کرد و گفت: امروز دنیای وهابیت همه توان خود را برای خدشه دار کردن جایگاه علمای شیعه بکار گرفته است.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که شیعه هم خدا، هم پیغمبر، هم امام و هم امام زمان(عج) دارد، خاطرنشان کرد: در زمان غیبت نیز مراجع عظام تقلید و رهبری معظم انقلاب سکان دار این سفینه هستند.

وی با اشاره به این که شیعه بر اساس یک اصول اعتقادی پیش می رود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) نیز بر همین مبنا و اساس علیه ظلم و استبداد قیام کردند و موفق شدند انقلاب عظیم الهی را به سرمنزل مقصود برسانند.

استاد حوزه در ادامه سخنان خود به نقل خاطره ای از دیدار آیت الله نظری خادم الشریعه با امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: وقتی همراه با والد بزرگوار به محضر امام راحل مشرف شدیم، آیت الله نظری خطاب به امام گفتند در غیاب شما 15 سال علما زحمت کشیدند و ایران گردانی کردند، اگر علما زحمت نمی کشیدند و مردم به انقلاب نمی آمدند انقلاب پا نمی گرفت.

وی ادامه داد: همین مطلب را نیز مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حرم امام تأکید کردند که  علما زحمت کشیدند بستر را آماده کردند و با تحمل شکنجه های سخت نهضت انقلاب پیش بردند.

حجت الاسلام نظری با بیان این که علما و روحانیت در دوران نهضت انقلاب سختی ها و مشکلات بسیاری را پیروزی انقلاب تحمل کردند، تصریح کرد: مردم باید بدانند که برای پیروزی این انقلاب زحمات و ازخودگذشتگی های بسیاری انجام شد.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با تأکید براین که مردم باید قدر این انقلاب و انفجار نور را بدانند، خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری این انفجار به بیداری اسلامی در جهان بشریت منتهی شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که شیعه هم صداقت پیشوایان و هم قوت قانون دارد، تصریح کرد: قانون شیعه، قرآن حضرت محمد(ص) و پشوایان 14 نور پاک تا امام زمان(عج) و امروز هم علما و مراجع بزرگ دینی هستند.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با اشاره به این که انقلاب اسلامی با حضور در صحنه عموم مردم و با راهنمایی های علما و بزرگان دینی به ثمر نشست، خاطرنشان کرد: امروز حراست از دستاوردهای این انقلاب یکی از مهم ترین وظایف آحاد جامعه است.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: زمانی که امام خمینی(ره) به آیت الله نظری خادم الشریعه دستور دادند که شما باید بروید مازندران و مبارزات را شروع کنید، ایشان به سوادکوه آمدند و نامه نه نفره علمای آن زمان را در شهر زیراب و در مجلس عروسی یکی از خوانین این شهر خواندند.

وی با بیان این که مردم سوادکوه پایه گذار و دین مدار هستند، خاطرنشان کرد: مردم این دیار همواره با نظریه علما حرکت می کردند و امروز نیز این مردم دنباله رو علما و بزرگان دینی خود هستند.

حجت الاسلام نظری با تأکید براین که امروز نیزمردم منطقه سوادکوه مطیع محض ولایت فقیه هستند، گفت: مقام معظم رهبری همواره در دیدار با والد ما، نام سوادکوه، زیراب و ساری را می برند و از این مناطق به نیکی یاد می کنند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور خاطرنشان کرد: هر وقت خدمت آقا مشرف می شویم ایشان از والد می پرسند هنوز سوادکوه تشریف می برید و برنامه های مذهبی و مسجد در ساری پابرجا است.

وی در ادامه سخنان خود به نامه تاریخی امام خمینی(ره) خطاب به آیت الله نظری و تقدیر از مردم سوادکوه اشاره کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب در آن نامه تاریخی فرمودند که سلام مرا به مردم عشایر سوادکوه برسانید.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که این نامه منشور، سند و اعتباری برای مردم سوادکوه است، خاطرنشان کرد: مردم سوادکوه باید این نامه امام راحل را از امروز همچون تابلو در خانه های خود نگهداری کنند.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به این که علما و عشایر سوادکوه علیرغم این که این منطقه محل تولد شاه بود علیه رژیم طاغوت قیام کردند، بیان داشت: مردم با قیام خود علیه رژیم طاغوت اسلام، دین و روحانیت را می خواستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha