جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست اساتید مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) قم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)قم با بیان این که اساتید نقش خود را در تربیت طلاب نسبت به گذشته پررنگ تر کنند گفت: در برنامه ریزی جدید سعی براین است در مسائل مختلف به طلبه مشاوره داده شود تا طلبه راحت تر بتواند برای آینده تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمودی، ظهر امروز در هم اندیشی اساتید مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین واحدی، مسئول دفتر هماهنگی امور مدارس قم در این مدرسه برگزار شد گفت: تمام هدف مدیر و اساتید مدرسه، پیشرفت و رشد علمی طلاب است.  

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) افزود: در برنامه ریزی جدید سعی براین است در مسائل مختلف به طلبه مشاوره داده شود تا طلبه راحت تر بتواند برای آینده تصمیم بگیرد.

حجت الاسلام صبوری نیز در سخنانی بر نقش اساتید اخلاق درمدارس علمیه تاکید کرد و گفت: باید نقش اساتید نسبت به گذشته پررنگ تر شود و تنها به الفاظ اکتفاء نشود.

 استاد مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج)  از حجم زیاد درس ها در مدارس علمیه انتقاد کرد و افزود: درس زیاد، طلبه را خسته و از نظر روانی، زود رنج خواهد کرد و همین زمینه ساز مشکلات دیگر خواهد بود.

حجت الاسلام بیضاوی نیز از دیگر اساتید این مدرسه، بر راه اندازی کارگروه علمی در مورد زبان عربی درمدارس علمیه تاکید کرد و افزود: بعضی مراجع تقلید هم بر ابزار زبان عربی در حوزه تاکید دارند، این نشان دهنده اهمیت زبان عربی در حوزه علمیه است.

حجت الاسلام قافله باشی هم بر برگزاری امتحانات مدارس علمیه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان تاکید کرد

 حجت الاسلام ربانی نیز از تعطیلی زیاد مدارس علمیه انتقاد کرد و عنوان کرد: مسئله ای که این روزها باید بیشتر به آن اهمیت داد موضوع اخلاق، دیدار با علمای اثر گذار و اساتید اخلاق است.

حجت الاسلام عزیزی، مشاور مدارس علمیه حوزه علمیه قم نیز در سخنانی بر مشاوره تحصیلی طلاب تاکید کرد و گفت: باید طوری برنامه ریزی کرد تا نقش مشاوران تحصیلی در مدارس علمیه برای ارتباط بیشتر و بهتر با طلاب برای رفع مشکلات روحی، روانی و سایر مسائل پررنگ تر شود.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha