شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی معلمی - امام جمعه قائمشهر

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایام الله دهه فجر هر سال فرصت مناسبی برای بازنگری در اهداف قیام امام خمینی(ره) است، گفت: باید با نگاه به گذشته و شرایط امروز کشور نقاط ضعف را جبران و نقاط قوت را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از اصناف و بازاریان با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، این ایام را یادآور وحدت و همبستگی آحاد ملت ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی با تبیین نامگذاری این ایام به عنوان یوم الله افزود: یوم الله  روزی است که خداند متعال قدرت خود را نشان داد در آن شرایط سیاسی و اجتماعی کسی احتمال نمی داد که امام خمینی(ره) دوباره به وطن بازگردند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که کسی فکر نمی کرد که روزی نظام شاهنشاهی آن هم به دست به یک روحانی حوزوی ساقط شود، خاطرنشان کرد: بر کسی قابل تصور نبود که یک فقیه و مجتهد اداره امور کشور را در دست بگیرد.

وی با بیان این که خدوند متعال وعده خود را که نصرت به مؤمنان مخلص و کسانی است که خالصاً لوجه الله، جهاد در راه او داشته باشند محقق کرد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، گفت: برای پیروزی انقلاب همه بخش های کشور به میدان آمدند و از نهضت امام راحل پشتیبانی کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه جای بررسی وصیت نامه امام خمینی(ره) در جامعه ما خالی و به آن پرداخته نمی شود، افزود: همه مسؤولان و مدیران کشور باید نسبت به مطالعه وصیت ارزشمند امام راحل اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که دهه فجر فرصت ارزشمندی برای پرداختن به وصیت نامه امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: همه صفحات وصیت نامه امام راحل همچون چراغی است که مسیر را برای مسؤولان روشن می کند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) مقاومت و روی پای خود ایستادن را به ملت ایران آموخت، گفت: این انقلاب دینی در سایه ایستادگی و مقاومت ملت ایران امروز به پیشرفت های بسیاری دست یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که انقلاب اسلامی مورد امید میلیون ها انسان مسلمان و مستضعف جهان است، ادامه داد: این انقلاب الهی بسیاری از اهداف و برنامه های دشمنان در جهان و منطقه را به کلی خنثی کرد.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که اگر رهنمودها و سخنان اثرگذار امام خمینی(ره) نبود، مردم یکپارچه نمی شدند، افزود: سخنان امام خمینی(ره) در قلوب ملت ایران جای گرفت و موجب خروش ملی علیه ظلم و استبداد طاغوتی شد.

وی با بیان این که اگر امام خمینی(ره) ملت ایران همچنان زیر سلطه رژیم پهلوی باقی می ماند، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب با آن نهضت عظیم خود توانست عزت و عظمت را دوباره به ملت ایران بازگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که انقلاب اسلامی دست جهان خواران و ستمگران را از دخالت در امور کشورمان کوتاه کرد، افزود: اگر دست توانای خداوند متعال نبود امکان نداشت یک جمعیت ۳۶ میلیونی با آن تبلیغات ضداسلامی و ضد روحانی در این صد سال اخیر و با آن تفرقه افکنی های بی حساب قلمداران و زبان مُزدان در مطبوعات، سخنرانی ها، مجالس، محافل ضداسلامی و ضدملی به پیروزی دست پیدا کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که رژیم پهلوی مروج فساد و بی بندوباری در جامعه بود، تصریح کرد: نسل جوان فعال که باید در راه پیشرفت و تعالی و ترقی میهن عزیز خود فعالیت می کرد، به فساد و بی‌تفاوتی کشیده بودند.

وی با بیان این که همه تلاش رژیم انزوا کشیدن روحانیت بود، ادامه داد: از آنجایی که رژیم با همه قدرت و توان خود نتوانست موجب انحراف فکری روحانیت شود به همین دلیل زمینه انزوای این قشر تأثیر گذار جامعه را فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران از همه انقلاب ها جدا است و در این مسأله شکی نیست، گفت: این انقلاب هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام با انقلاب های جهام متفاوت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: تردید نیست که این یک تحفه الهی و هدیه غیبی بوده که از جانب خداوند منان بر این ملت مظلوم غارت زده عنایت شده است.

وی با بیان این که هرساله این ایام فرصتی است برای بازخوانی اهداف امام خمینی(ره) از انقلاب است، تصریح کرد: باید با نگاه به گذشته، امروز و شرایطی که در آن قرار داریم را ببینیم و مقایسه کنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که اگر می بینیم مدیران و مسؤولان ما در مسیر انقلاب و وصیت امام راحل حرکت می کنند، باید آنها را یاری کنیم، افزود: اگر خدای نکرده جایی ببینیم از  خط امام، خواسته و گاهی ناخواسته فاصله ایجاد می شود باید تذکر دهیم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام خمینی(ره) غیر از خداوند متعال با کسی ملاحظه نمی کرد، گفت: اگر ما هم عادت کنیم حق و خدا را، و تواصی به حق داشته باشیم، قطعاً پیامدهایی هم دارد، باید صبر پیشه کنیم و اگر توقع باشد که همه از ما تعریف کنند نمی توانیم تواصی به حق داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha