جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده» با هدف آشنایی‌زدایی از تصویر عمومی شده (کلیشه شده) رهبر کبیر انقلاب به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، کتاب «خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده» با هدف آشنایی‌زدایی از تصویر عمومی شده (کلیشه شده) رهبر کبیر انقلاب به چاپ دوم رسید.

 در پژوهش اجتماعی ـ فرهنگی، اگر پژوهشگر بخواهد در مورد فرهنگی که خود بدان متعلّق است مطالعه کند، آشنایی او نسبت به آن فرهنگ از یک سو برای کار او مزیت است و از سوی دیگر ممکن است مانع شناخت درست و دقیق دیدن شود. روزمرگی و عادت ذهنی و رفتاری، پوششی بر زندگی می‌کشد که به راحتی قادر به دیدن آن نیستیم. ذهن چیزهایی که به آنها عادت کرده‌ایم را از حوزه آگاهی خارج می‌کند و برای انجام و تکرار آن به توجه نیاز نداریم. در زبان شناسی، «آشنایی زدایی» روش و شیوه کشف و بیان معناست، ولی در پژوهش‌های اجتماعی و فرهنگی، آغاز پژوهش و طرح مسأله برای محقق است.

 منطق گزینش بیانات و خاطراتی که در کتاب «خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده» آمده است، مبتنی بر آشنایی زدایی از «تصویر عمومی شده» امام خمینی است. کتاب از سه بخش تشکیل شده است: مقدمه تدوینگر، بیانات امام خمینی و خاطراتی ناب از امام خمینی. این کتاب و کتاب قبلی این پژوهشگر، «جدال دو اسلام» از بهترین کتاب‌ها در معرفی اندیشه و سیره امام خمینی است.

 روح الله نامداری از پژوهشگران جوان انقلاب اسلامی و فعالان فکری و فرهنگی بود که اردیبهشت ماه امسال در اثر ایست قلبی درگذشت و در زادگاهش ایذه به خاک سپرده شد. وی مدرسِ اندیشۀ امام خمینی(ره) و شهید آوینی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی بود و به تدوین آثاری نظیر «جدال دو اسلام»، «انقلاب و نظریۀ اجتماعی» (دو جلد)، «فردی بودم مستضعف» و «اسماعیل زنده است» همت گمارده بود.

خاطر نشان می شود: کتاب"خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده" (گزاره هایی برای آشنایی زدایی از «تصویر عمومی شده» امام خمینی(ره)) تدوین اقای روح الله نامداری در  168 صفحه رقعی و دو رنگ، چاپ دوم در زمستان 1396 به قیمت 8000 تومان به فروش می رسد.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha