پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست معاونان تبلیغ شهرهای مازندران

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که منبر و خطابه ظرفیتی بسیار مهم در عرصه تبلیغ دین است، گفت: امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه و مجتهد تراز اول برای سرنگونی رژیم طاغوت از این گونه ظرفیت های تبلیغی بهره گرفتند و امروز هم «تبلیغ عملی دین» مهم ترین وظیفه مبلغان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاون تبلیغ شهرهای استان در نکا با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر، گفت: سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای یادآوری ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایثار ملت ایران برای دستیابی به ارزش‌های دینی است.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی زیر یوغ طاغوت و استکبار بود، افزود: کمر این ملت به واسطه ظلم وستم بی‌عدالتی خم شده بود اما توانست با همراه شدن با نهضت امام خمینی(ره) خود را از بیداد و جور برهاند.

امام جمعه نکا با تأکید براین که ملت بزرگ ایران با رجوع به داشته های معنوی خود بساط بردگی و ذلت را از این کشور جمع کرد و عزت و عظمت را به متن جامعه اسلامی آورد، تصریح کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خبری از عزت و اقتدار این ملت نبود و تنها بردگی برای آمریکا و انگلیس در کشور خودنمایی می کرد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که ملت ایران با وحدت و همبستگی توانست ضمن ایستادگی در برابر طاغوت و مبارزه با آن، راه رستگاری و سعادت را در پیش گرفت، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران استقلال و آزادی را برای این ملت به ارمغان آورد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز ملت ایران این جایگاه امروز را مدیون انسان هایی است که تا ابد نام و یادشان در دهن مردم ایران ماندگار خواهد ماند، افزود: امام خمینی(ره) توانستند با بهره گیری از ظرفیت منبر و خطابه یک حکومت دو هزار و پانصد ساله را ساقط و یک حکومت دینی را پایه گذاری کنند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که منبر و خطابه ظرفیتی بسیار مهم در عرصه تبلیغ دین است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه و مجتهد تراز اول برای سرنگونی رژیم طاغوت از این گونه ظرفیت های تبلیغی بهره گرفتند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) راه نجات و سعادت را به همه ملت ها نشان دادند، تصریح کرد: بسیاری از ملت های جهان نیز پس از پیروزی انقلاب با الگو قرار دادن گفتمان امام از دیکتاتوری و ظلم رهایی یافتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران با حرکت در مسیری که امام خمینی(ره) تعیین کردند در مسیر حق و حقیقت قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: ما برای رسیدن به این اهداف والا خون‌های بسیاری تقدیم کرده ایم و نسل جوان جامعه باید بداند این انقلاب و این عزت و سربلندی آسان به دست نیامده است و اکنون نوبت آنان است که همانند قهرمانان گذشته ازاین رسالت دفاع کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه ما باید شکرگزار و قدردان امام و یاران امام باشیم که عزتمندانه ما را پیشوایی کردند، افزود: ملت بزرگ ایران همواره قدردان نظام، امام، رهبری و خون شهیدان هستند و به درستی وظایف خود را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که انقلاب اسلامی ایران برای احیاء ارزش‌های الهی و فرامین قرآن شکل گرفت، تصریح کرد:  امروز یکی از مهم ترین وظایف آحاد جامعه حراست و صیانت از این ارزش های دینی و انقلابی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مبلغان دینی در برابر حفظ و صیانت از انقلاب و آرمان های آن رسالت و وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: یکی از مهم ترین وظایف مبلغان دینی، تقویت جایگاه انقلاب و حفظ دستاوردهای آن در جامعه است.

مسؤول مدرسه علمیه نکا با بیان این که امروز یکی از اهداف مهم دشمن ناکارآمد جلوه دادن انقلاب برای دلسرد کردن مردم نسبت به این نظام دینی است، خاطرنشان کرد: مبلغان به عنوان کسانی که از ظرفیت های تبلیغی مناسبی برخوردار هستند می توانند در خنثی کردن این توطئه ها گام های مؤثری بردارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که گام نهادن در عرصه عظیم تبلیغ دین شجاعت می خواهد و هر کسی حاضر نیست در این مسیر ارزشمند قدم بردارد، گفت: مبلغان دینی با گام نهادن در این عرصه خطیر خدمت بزرگی به دین و انقلاب می کنند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که مبلغان دینی مردم و جامعه را به سوی خدا پرستی، دینداری، عمل صالح و توحید هدایت می کنند، تصریح کرد: هدف تبلیغ، بیان و تبلیغ پیام الهی است که از سوی مبلغان دینی دنبال می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران یادآور شد: ما در رسالت خود وظیفه تبلیغ دین خدا را داریم و خداوند نیز از حیات طیبه خود برای ما برکات و نعماتی را در نظر گرفته است و به همین دلیل مبلغان باید به تکالیف الهی، قانونی و مصوب و آیین نامه ای به درستی توجه کرده و آن را اجرا کنند.

وی با اشاره به این که مبلغان در خط مقدم تبلیغ و اطلاع رسانی دینی قرار دارند، خاطر نشان کرد: مهم ترین وظیفه مبلغان و روحانیان تبلیغ عملی دین است و به همین دلیل مبلغان باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند و در این راستا تلاش همه جانبه انجام شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha