سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ سفر مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه به سمنان

حوزه/ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به نقش طلاب و مبلغ در عرصه تبلیغات دینی در خارج از کشور و ضرورت تسلط آنان بر زبان‌های خارجی، تصریح کرد: از مجموع ۴ هزار طلبه زباندان ایرانی که هر یک با زبان‌های مختلف آشنایی دارند، ۲ هزار نفر دارای ظرفیت بالایی هستند که از آنان می‌توان در عرصه تبلیغ بین الملل استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مفید حسینی‌کوهساری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، با اشاره به فعالیت حوزه‌های علمیه در امور بین‌الملل، اظهار داشت: در این راستا، طلابی که مایل به یادگیری زبان‌های خارجی هستند، آموزش های لازم را فرا می گیرند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به نقش طلاب و مبلغ در عرصه تبلیغات دینی در خارج از کشور و ضرورت تسلط آنان بر زبان‌های خارجی، تصریح کرد: از مجموع چهار هزار طلبه زباندان ایرانی که هر یک با زبان‌های مختلف آشنایی دارند، دو هزار نفر دارای ظرفیت بالایی هستند که از آنان می‌توان در اعرصه تبلیغ بین الملل استفاده کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌کوهساری بابیان اینکه زبان آموزان با انگلیسی، فرانسه، اسپانیولی، عربی و ... آشنا می‌شوند، بیان کرد: فراگیری زبان های زنده دنیا لازمه توسعه فعالیت‌های حوزوی برای ساختن تمدن نوین اسلامی است که این مهم در حوزه‌های علمیه سراسر کشور به نحو مطلوب تبلور یافته است.

وی، تقویت زبان عربی در حوزه‌ها را یکی از برنامه‌های مهم عنوان کرد و بر لزوم توجه به زبان عربی همچون زبان فارسی به‌عنوان زبان رسمی در حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه، واسپاری بسیاری از برنامه‌های حوزه علمیه قم به استان‌ها ازجمله برگزاری امتحانات شفاهی را از دیگر اقدامات انجام‌شده در مدیریت حوزه‌های علمیه برشمرد.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه  در ادامه با اشاره به جایگاه حوزه علمیه سمنان، گفت: استان سمنان در بخش فضای رسانه‌ای جزو استان‌های پیش‌قدم بوده و موفق به ایجاد دفتر خبرگزاری حوزه شده است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: این استان به دلیل قرار گرفتن در مسیر حرم تا حرم می‌تواند نقش مهمی را در توسعه گردشگری مذهبی ایفا کند لذا یادگیری زبان می‌تواند در جذب سایر مبلغان و فعال‌تر شدن توریسم مذهبی اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha