جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سفر مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه به سمنان

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مبلغان مروج سیره امام (ره) و رهبری در خارج از کشور باشند، گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت برای تبلیغ دین و اثرگذاری جهانی مجهز به علم روز شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور و مدیر عامل خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه ورود قوی‌تر روحانیت برای جهانی‌شدن مسئله دین در دنیا ضروری است، اظهار داشت: اکنون در برهه‌ای از زمان قرار گرفتیم که راه برای تبلیغ دین بسیار هموار است لذا باید از این فرصت ارزشمند برای اثرگذاری در کشورهای غیر اسلامی استفاده کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان بابیان اینکه برای تبیین درست‌دین در خارج از مرزها نیازمند به‌روز شدن طلاب و حوزه‌های علمیه هستیم، تصریح کرد: در عصر فنّاوری و پیشرفت جوامع بشری باید همگام با شرایط روز حرکت کنیم که امروز استفاده از علوم روز و فراگیری زبان‌های مختلف باید در اولویت قرار گیرد.

وی بابیان اینکه حوزه‌های علمیه سطح استان عملکرد خوبی دارند، افزود: بالغ‌بر یک هزار طلبه در این حوزه‌ها تحصیل می‌کنند که این مهم می‌طلبد تا برای اثرگذاری دین اسلام فراگیری علوم مختلف در این حوزه‌ها تقویت شود.

آیت‌الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: ساده‌زیستی باید سرلوحه همه طلاب باشد چرا که در پی این اصل می‌توان به موفقیت‌های بزرگ دست‌یافت و همچنین برای جهانی‌شدن بیشتر ابعاد دین اسلام باید علاوه بر به‌روز شدن علوم، طلاب نیز در درس اخلاق نمونه و سرمشق جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی است که می‌تواند در کشورهای کفر اثرگذار و مروج دین در دنیا باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه سمنان به‌ضرورت اثبات اثرگذاری دین اسلام در دنیا تأکید کرد و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در دنیا اثرگذار باشیم باید در عمل ثابت‌قدم باشیم.

وی، ورود قوی‌تری روحانیت برای جهانی‌شدن مسئله دین در دنیا را ضروری دانست و ساده‌زیستی و دوری از اشرافی گری فعالان این حوزه را عاملی برای موفقیت در این عرصه برشمرد.

آیت‌الله شاهچراغی تبیین درست دین در داخل و خارج کشور را نیازمند به‌روز کردن علم طلاب و حوزوی‌ها دانست و بر این امر مهم تأکید کرد.

وی سمنان را از منظر فرهنگی، ولایی و مذهبی، استانی ممتاز معرفی و بیان کرد: شهرستان دامغان از دیرباز و شاهرود و سمنان عملکرد خوبی در بحث فعالیت حوزه‌ها داشتند که باید از این ظرفیت و فضایی که ایجادشده به نحو مطلوب استفاده کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به نقش روحانیت و طلاب مبلغ، درس‌گرفتن از راه امام خمینی (ره) و رهبری را بهترین الگو برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در خارج از کشور دانست.

وی با بیان اینکه روحانیت باید با حفظ زندگی طلبگی و ساده‌زیستی و عمل به آن در زمینهٔ حفظ فرهنگ دینی بکوشند، تصریح کرد: نظام اسلامی ایران با برخورداری از فرهنگ اسلامی نقش تأثیرگذاری در جهت ترویج این فرهنگ دینی در خارج از کشور دارد و این نیز یکی از نعمات بزرگ ایران اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان از سمنان به‌عنوان استانی ممتاز در امور دینی یادکرد و گفت: برخوردار بودن شهرهای مختلف استان از حوزه‌های علمیه که از رژیم گذشته شکل‌گرفته بیانگر این مهم است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha