شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ سفر مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه به سمنان

حوزه/ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبدأ تمدنی شدن دین در منطقه شده است، گفت: حوزه‌های علمیه، نقش مؤثری در تحقق تمدن اسلامی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری در جشن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ویژه طلاب و روحانیون و گرامیداشت روز قشر بسیج طلاب، در سالن آیت‌الله عالمی مدرسه علی بن موسی‌الرضا (ع) سفیران هدایت سمنان، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و نیز ایام فاطمیه، به نقش و جایگاه حوزه علمیه در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی، امروز توانستیم تأثیرگذاری فرهنگ دینی را از مراحل تفکر، گفتمان، جریان‌سازی و فرهنگ به مرحله تمدن برسانیم و باید پروسه این تمدن تکامل‌یافته که از تفکر تئوری‌ها شروع‌شده است را عملی کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه افزود: خوشبختانه با ایجاد ظرفیت‌هایی که در این انقلاب برای ما مهیا شده است، می‌توانیم در عملی کردن تمدن به‌راحتی گام برداریم و بسیجی‌وار عمل‌کردن، یکی از راه‌های تحقق تمدن تکامل‌یافته خواهد بود.

وی تصریح کرد: حضور جدی‌تری در تحولات دنیا و عرصه‌های بین‌المللی به نفع آینده اسلام بوده و حوزویان برای ایفای درست این نقش باید تئوری‌های مربوط به دین‌شناسی را بشناسند.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه با تأکید بر لزوم پیشرفت در شاخه‌های علمی دین، اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب، زمینه برای رسیدن دین به مرحله تمدنی، فراهم‌شده است و باید از این ظرفیت بهره برد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری در ادامه با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) گفت: ظرفیت‌سازی‌هایی که حضرت فاطمه‌زهرا (س) در ولایت‌پذیری، دفاع از اسلام و ارزش‌ها داشتند را باید در زندگی خود عینیت ببخشیم

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه در بخش پایانی سخنان خود، وضعیت استان سمنان را در زمینهٔ فعالیت حوزوی مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: حوزه سمنان از حوزه‌های پیشرو و فعال است و ظرفیت خوبی برای تکامل و ارتقا بیش از این دارد.

وی، ظرفیت استان سمنان را برای جذب مبلغان گردشگری مثبت ارزیابی و تعداد زبان‌آموزان استان سمنان را بیش از 50 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha