جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امامن جماعت رون

حوزه/ تعدادی از مدیران دینی منطقه رون، یکشنبه، ۴ فوریه در مسجد بزرگ لیون با یکدیگر ملاقات کردند و در پایان اعلام کردند که تصمیم گرفته اند شورای کلامی امامان جماعت منطقه رون را راه اندازی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سی و یک نفر از این مدیران دینی منطقه رون فرانسه، یکشنبه، 4 فوریه در مسجد بزرگ لیون با یکدیگر ملاقات کردند. در پایان این نشست، آنها اعلام کردند که تصمیم گرفته اند شورای کلامی امامان جماعت منطقه رون را راه اندازی کنند.
این ائمه جماعت تاکید کردند این شورا، در تصمیمات و عملکرد مستقل خواهد بود، در واقع این شورا یک فضای سازمان یافته است که به امامان جماعت اجازه می دهد تلاش های خود را به ویژه در حوزه فِرَق و هماهنگ کردن عقاید مذهبی با یکریگر تعامل کنند تا بتوانند پاسخگوی سوالات مسلمانان در فضایی کاملا آزاد و قابل درک، و به دور از تکلف، باشند.

در اولین اقدام خود این شورا پنج کمیته ناظر به چالش های متعددی که توسط امامان جماعت بیان شد، ایجاد کرد تا هر کارگروه به صورت تخصصی بتواند به مباحث و مشکلات آن بخش رسیدگی کند، این پنج کمیته عبارت اند از : آموزش و پرورش، مشاوره مذهبی ، آیین های مسلمان، ارتباطات میان مذاهب، اخلاق و محیط زیست.

البته نباید این شورا را با شورای کلامی مسلمانان فرانسه اشتباه گرفت، بلکه این دو از یکدیگر کاملا مستقل هستند هر چند طبق اعلام مسئولان این شور آنها قصد همکاری با همه نهاد های اسلامی را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha