جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حزب سوسیال دموکرات دانمارک، پیشنهاد منع ورود پناهندگان غیرغربی را داد

حوزه/ حزب سوسیال دموکرات دانمارک، بزرگترین حزب این کشور روز گذشته با ارائه پیشنهادی ۴۴ صفحه ای خواست ورود پناهندگان خارج از کشورهای اتحادیه اروپایی محدود شده و پناهجویان به اردوگاه های آوارگان شمال آفریقا فرستاده شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، حزب سوسیال دموکرات دانمارک، بزرگترین حزب این کشور و بخشی از حزب مخالف جناح چپ روز گذشته پیشنهاد داد ورود پناهندگان خارج از کشورهای اتحادیه اروپایی محدود شود.

مته فردریکسن رهبر این حزب علی رغم مخالفت های چند کشور همتای اروپایی خود راه حل بحران پناهجویانی که راهی اروپا می شوند را انتقال و اسکان آن ها در اردوگاه های شمالی آفریقا عنوان کرد.

وی این سخنان را در یک گزارش 44 صفحه ای ارائه داده بود که تقریبا تماما به منع ورود پناهجویان غیرغربی که با هزاران امید و آرزو برای زندگی بهتر پا به این کشور می گذارند اختصاص داشت.

کریستین فریس باخ دبیرکل شورای پناهندگان در دانمارک این پیشنهاد را به شدت رد کرده و آن را غیرواقع گرایانه خواند. گفتنی است روزانه 3 تا پنج پناهنده به دانمارک با جمعیتی تقریبا 5.5 میلیون نفر می آیند.

درصوتی که چنین پیشنهادی درباره پناهجویان توسط مقامات دانمارکی به تصویب برسد، پناهجویان دیگر اجازه ورود به دانمارک را پیدا نخواهند کرد.

از ورود تقریبا 30 هزار پناهجو در بحران پناهندگی اروپا در سال های 2015 تا 2016، دانمارک مرزهای خود را با آلمان بسته و شرایط پناهندگی را به شدت سخت کرده است به طوری که هم اکنون تنها سالانه نزدیک به 3 هزار درخواست پناهندگی به این کشور ارائه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha