جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه هدف امام(ره) از ابتدا تشکیل حکومت اسلامی بود گفت: زمینه سازی برای مردم مهمترین مسئله در ارتباط با پیروزی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد در جمع بسیجیان منطقه امامشهر یزد که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در آن زمان علیه نظام طاغوت و کشورهای مستکبری که مانع رسیدن انسانها به کمال و سعادت بودند ایستاد، چرا که منطق استکبار دور شدن افراد از خداوند و تحقق اهداف استکباری آنها ولو با کشتن بیگناهان بود همانطوری که الان هم این اتفاق در حال رخ دادن است.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: الان در یمن ، سوریه و فلسطین هم این اتفاق توسط استکبار و سرسپردگان آن از جمله آل سعود و رژیم صهیونیستی رخ می دهد و جان بیگناهان برای تحقق اهداف شوم آنها گرفته می شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: حرکت امام خمینی(ره) به حدی بزرگ و مهم بود که هیچ یک از قدرت های استکباری فکر آن را هم نمی کردند چنین دگرگونی و انقلابی در جهان رخ دهد چه برسد به اینکه با آن روبرو شوند و تمام اهداف شوم آنها را نقش برآب کرد.

وی با تاکید بر اینکه این حرکت بزرگ به غیر از کمک خداوند متعال امکان پذیر نیست و انسان عادی نمی توانست آن را محقق کند، خاطرنشان کرد: خداوند متعال با هدایت و حمایت از امام خمینی(ره) زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد یکی از مهمترین موارد در ارتباط با پیروزی انقلاب را زمینه سازی برای آن دانست و گفت: اگر امام از روز اول بحث انقلاب و ولایت فقیه را مطرح می کردند قطعا چون مردم آمادگی نداشتند چنین چیزی را قبول نمی کردند پس اول باید یک تحولی در بین مردم ایجاد می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: بعضی افراد الان از این موضوع سوء استفاده می کنند و می گویند که امام از ابتدا نمی خواست که انقلاب به وجود آورد و تنها به فکر بیرون کردن شاه از کشور بود و بعدا به فکر انقلاب افتاد در حالی که این تفکر کاملا اشتباه است و مرام امام از ابتدا تشکیل حکومت اسلامی بوده است.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: امام خمینی(ره) از ابتدا به صورت لحظه به لحظه وارد عرصه مبارزه با شاه شد و در هر مرحله با مطرح کردن یک موضوع مردم را برای پذیرش اصل حکومت اسلامی آماده می کردند.

امام جمعه یزد پیروزی انقلاب و حرکت امام را به سه حلقه تقسیم بندی کرد و گفت: حلقه نخست این حرکت در داخل کشور و قبل از تبعید بود و حلقه های دوم و سوم مربوط به دوران تبعید و بازگشت به کشور بود و در هر دوران امام در هر سه دوره این موارد به بهترین نحو ممکن موارد را مدیریت کردند.

وی به دوران تبعید امام خمینی(ره) به نجف اشرف اشاره کرد و گفت: هدف رژیم طاغوت این بود که امام خمینی را در نجف که دریای علم و عالمان دینی بود غرق کند و نامی از امام باقی نماند ولی امام خمینی(ره) به گونه ای رفتار کردند که به عنوان یک ستاره پرنور در آسمان نجف می درخشید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: یکی از ویژگی های اصلی امام خمینی(ره) در نجف ارتباط بسیار نزدیک ایشان با امام علی علیه اسلام و گریه های شبانه ایشان در حرم مطهر حضرت امام علی علیه السلام بود.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: هیچ کسی را من ندیدم که ادب زیارت به اندازه امام خمینی(ره) داشته باشد و امام در ادب زیارت به گونه ای بود که به عنوان مثال در کربلا هیچ زمانی بالای سر امام و روبروی حضرت نرفت و همیشه با ادب وارد حرم های مطهر می شد.

امام جمعه یزد ادامه داد: همین موارد بود که خداوند متعال امام خمینی(ره) را مامور کرد که حکومت اسلامی را برپا کند که زمینه ساز حکومت عدل امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.

وی خاطرنشان کرد: در نجف امام خمینی(ره) انقلاب را برای علمای نجف و مردم ایران تبیین کردند و بعد از آن با حضور در پاریس امام انقلاب را جهانی کرد و همه جهان با آن آشنا شدند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خداوند متعال هیچ زمانی کار بیهوده و بدون هدف انجام نمی دهد و از خلقت انسان هم هدف والایی در نظر گرفته شده است گفت: خداوند متعال می فرماید که تمام مخلوقات عالم را برای انسان خلق کرده است پس باید دید که خداوند متعال انسان را که این همه نعمت را با چه هدفی خلق کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: دنیا از این هدف غفلت کرده و سعی دارد که ما را هم به غفلت بیاندازد همانگونه که الان هم بسیاری از افراد در جامعه ما متاسفانه از این هدف و تفکر در ارتباط با آن غفلت دارد.

آیت الله ناصری یزدی به قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: تمام هدف آن حضرت از این خلقت این بود که انسان هایی که از هدف زندگی فاصله گرفته بودند را به این هدف بازگرداند و به سمت کمال و تعالی هدایت کند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: بعضی اوقات همچون زمان امام حسین(ع) لازم است که برای بیدار کردن افراد و هدایت آنها به سمت راه درست جان خود را هم فدا کند و ائمه اطهار علیهم السلام هم در این حرکت سختی های بسیاری کشیدند و در نهایت هم به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha