چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی- عضو خبرگان رهبری

حوزه/در دین اسلام خواص جامعه با توده های مردم در انجام تکالیف مشترک اند و اسلام تنها دینی است که قانون وضع شده برای مردم و سران به طور یکسان اجرا می شود و سران مصونیت قانونی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز در جمع طلاب اصفهان گفت: امروزه در خیلی از کشورهای جهان قوانین  را صرفا برای مردم و اداره امور وضع می‌کنند .

وی  با تأکید بر اشتباه بودن این روند در قانون گذاری، بیان کرد: مرکز قانون گذاری باید برای مردم الگو باشد و رهبران دینی در عمل به این قوانین جلودار باشند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: قانون اشتراک در تکلیف می‌گوید همه در اجرای قانون مشترک‌اند، لذا رهبران باید پیشتاز تر از  مردم عادی به قانون عمل کنند چراکه رفتارشان برای بقیه یک الگو به شمار می‌آید.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: قانون و قانون گذاری تنها برای اداره کشور و مربوط به سران و بزرگان کشورها نیست و دین اسلام و قرآن کریم نیز برای شرع و عرف و روابط بین افراد نیز قانون‌هایی وضع کرده است.

وی ضمن اشاره به قوانین نحوه پوشش در اسلام تصریح کرد: پوشش لباسی یکی از انواع پوشش‌ها در دین اسلام و مختص رابطه دیداری است ولی عطر، ادکلن و صدای زنان نیز مربوط به رابطه بویایی و شنیداری است که قوانین ویژه خود را دارد.

عضو خبرگان ر هبری عنوان کرد: امروزه در جامعه خطرات بسیاری رابطه‌های ما را در جامعه تهدید می‌کند، لذا باید به قرآن توجه کرد و این کتاب آسمانی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم چراکه در این کتاب برای تمام این مشکلات قانون‌هایی نهفته است.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به آرایش کردن و زینت زنان در خارج از منزل، اظهار داشت: انجام بعضی از رفتارها نه تنها عقلانی نیست، بلکه جنبه شهوانی دارد به طور مثال آرایش کردن زنان در بیرون از منزل حرام است و از قانون اسلام خارج می شود و باعث سست شدن بنیان خانواده ها می‌گردد.

وی گفت: در زندگی روزمره یک نکته دقیق حائز اهمیت است که اثرات بسیار زیادی در زندگی ما دارد و آن این است که گاهی کاری را انجام می‌دهیم که دارای 2 منظور است و نفس ما یعنی همان شیطان همواره جلوه منفی عمل را به خوبی به ما نشان می‌دهدو جلوه مثبت عمل را از ما مخفی می‌دارد.

استاد حوزه علمیه اصفهان در ادامه با تأکید بر 2 پهلو بودن این‌گونه اعمال افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند: گاهی شخصی را نصیحت می‌کنیم درحالی‌که هدفمان از این کار این است که او را مرید و وابسته خودسازیم.

آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: شیطان همیشه ما را به بدی‌ها سوق می‌دهد و این در حالی است که ذهن ما این موضوع را در شکل یک موضوع نیک پردازش می‌کند و ما را به انجام آن تشویق می‌سازد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha