چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از جمع آوری پرچم های فاطمیه و عکس های شهدا از سطخ شهر انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، شب گذشته به مناسبت جشن پیروزی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد الزهرا(س) تبریز ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت امام حسین(ع) است و در فتنه 88 چیزی که مردم را به شور آورد و با بصیرت وارد میدان شد، اهانت به عاشورای حسینی بود که باید با عنوان انقلاب سوم از آن یاد کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قابل مقایسه با سایر انقلاب ها نیست، افزود: امروز پوتین، رهبر شوروی پاشیده یا روسیه جدید، وقتی از پوتین پیاده می شود، در مقابل رهبر انقلاب اسلامی زانو می زند، نشان دهنده قدرت و عظمت این نظام است.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه برای شناخت انقلاب اسلامی باید امام خمینی(ره) را شناخت، گفت: رژیم شاهنشاهی خیال می کرد با تبعید امام خمینی(ره) نام ایشان از اذهان مردم پاک می شود، آن ها بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را نشناخته بودند، ما هم باید نسبت به شناساندن ابعاد شخصیتی ایشان به مردم و بویژه نسل جوان همت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: امام راحل در زمان تبعید به ترکیه، حاشیه ای بر کتاب وسیله النجاه سید ابوالحسن اصفهانی زده و شالوده کتاب تحریرالوسیله شان را در این کشور زدند و امروز شاهد هستیم در شهری از ترکیه که حضرت امام ساکن بودند، هیچ شیعه ای وجود نداشت اما امروز پنج مسجد بزرگ شیعیان احداث شده است.

وی در ادامه به اخلاق عملی امام راحل اشاره کرد و گفت: کتاب «چهل حدیث» که در سن 27 سالگی تحریر کردند و کتاب «جنود عقل و جهل» امام خمینی(ره) نشان از تفکر و اخلاق عملی ایشان است.

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: نوآوری ای که در کتاب «مصباح الهدایه» امام خمینی(ره) وجود دارد در هیچ کتابی وجود ندارد، یا دیوان شعر ایشان، حاصل اشعار عمیق عرفانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری تصریح کرد: امام روز 21 بهمن 57 دستور دادند تا مردم به خیابان ها بریزند و حکومت نظامی را بشکنند، در خاطرات آمده است که آیت الله طالقانی ساعت ها پشت گوشی تلفن به حضرت امام اصرار می کردند تا مانع از این کار شوند، اما پس از اصرار ایشان، امام خمینی(ره) به آیت الله طالقانی فرمودند: «سید محمود! این حرف من نیست حرف حضرت مهدی(عج) است».

وی اظهار کرد: اگر قرار بود انقلاب اسلامی تنها انقلاب مادی باشد و پشت مرزهای جغرافیایی بماند، اقدام مدافعان حرم امروز معنایی نداشت.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه فرهنگ دینی مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است، تاکید کرد: اگر جبهه مقاومت در کشورهای منطقه پایدار است به برکت توسعه فرهنگ دینی از سوی انقلاب اسلامی ایران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نسبت به احیای شعار جدایی دین از سیاست خاطرنشان کرد: عده ای امروز خیال می کنند با حذف پرچم ایام فاطمیه و جمع آوری عکس های شهدا از خیابان ها و باز کردن بنرهای دهه فجر از خیابان ها، می توانند تفکر رضاشاهی و سکولاریسم را در اولین پایتخت جهان تشیع تئوریزه کنند.

وی گفت: اسلام و اهل بیت(ع)، ولایت و رهبری و مردم سه پایه اساسی انقلاب اسلامی هستند و اگر این سه پایه مثلث در کنار هم باشند، دشمن هیچ کاری نمی تواند پیش ببرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: دشمن بیش از 160 شبکه و بیش از 2 هزار کانال فارسی زبان ماهواره ای را به خدمت گرفته تا علیه فرهنگ اسلامی سیاه نمایی کرده و جوانان را از انقلاب دور کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: باید باورها و ارزش های دینی در مساجد تبیین و کارکردهای فراوان مسجد احیا شود، چرا که مسجد محل شور و شوق نسل جوان و تربیت نسل هایی برای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha