پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طباطبایی

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به این که کارشناسان رسمی دادگستری بر روی مرز جهنم و بهشت راه می روند، گفت: کار کارشناسی از قضاوت بالاتر است. اگر قاضی باید عادل باشد، کارشناسان پزشکی قانونی، پلیس راهور و ... باید عادل‌تر باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار رئیس و اعضاء هیئت مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به اهمیت و حساسیت کار کارشناسی در قوه قضائیه اظهار داشت: کار کارشناسی از کار قضا بالاتر است؛ اگر قاضی باید عادل باشد، به نظر من، کارشناسان پزشکی قانونی، پلیس راهور و ... باید عادل‌تر باشند.

وی افزود: قاضی در مراحل مختلف قضاوت، بر اساس نظر کارشناسان اقدام می کند و نظرات کارشناسان زیربنای قضاوت قرار می گیرد؛ اینکه در یک تصادف چه کسی مقصر است را پلیس بر اساس شواهد و قرائن در صحنه، مشخص می کند و نظر خود را به قاضی پرونده ارائه می‌کند و قاضی بر اساس نظر کارشناسی، رأی صادر می کند؛ کار کارشناسان دادگستری نیز همین گونه است برای مثال کارشناسان تعیین می کنند که نوع کاربری یک زمین، کشاورزی بوده یا خیر.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: کار شما، خیلی خطرناک و حساس است؛ جای دین فروشی است و در این جا، دین را به قیمت بالایی خریداری می کنند، بنابراین باید با صرف وقت و دقت فراوان، نظر داد؛ مبادا حقوق کسی ضایع شود و دین انسان در مقابل متاع ناچیز دنیا فروخته شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان رسمی دادگستری بر روی مرز جهنم و بهشت راه می روند، گفت: در روایتی داریم که پل روی بهشت و جهنم، از مو باریک‌تر و از شمشیر تیزتر است، البته این تعبیر، نوعی کنایه است و باید هر انسانی، قوی و مسلّط بر هوای نفس خود باشد چراکه انسان در هر کاری، در معرض قضاوت قرار می گیرد و اگر قوی نباشد گمراه می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اهمیت حفظ دین در مقابل وسوسه های مالی شیطان، بیان کرد: امام علی(علیه السلام) می فرماید به خدا اگر همه اقلیم و تمام زمین و آسمان‌ها را به من بدهند تا یک نافرمایی خدا را انجام دهم و پوست جویی را از دهن یک مورچه بگیرم و بی عدالتی کنم، هرگز این کار را نمی کنم، من چیزی را که زایل می شود با چیزی که باقی می ماند را عوض نمی کنم.

وی گفت: امام صادق(علیه السلام) در روایتی می فرماید که شیطان انسان را دور می زند تا او را فریب دهد، هنگامی که انسان، شیطان را خسته کرد و حرف های شیطان را نپذیرفت، شیطانِ خسته شده به پول متوسل می شود و یقه انسان را می گیرد تا او را فریب دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha