شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام  عبادی در دیدار با  کارکنان یگان ویژه

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: قانون شکنی انسان به خودش باز می‌گردد و نباید در مسأله اجرای عدل با کسی ملاحظه کنیم، زیرا مکتب اهل بیت(ع) مکتب عدل است و قانون اساسی ما نیز بر این مکتب استوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار با فرمانده و کارکنان یگان ویژه نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: اهل دقت می‌دانند که نظام خلقت، نظام قانون است و در سیستم فیزیکی و معنوی جهان قانون حاکم است.

وی با بیان اینکه سراسر نظام تکوین و تشریع بر قانون استوار است گفت: در نظام تکوین یک جریان شبه جبر حاکم است و خواه یا ناخواه منظومه شمسی باید این را طی کند و اختیاری وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در نظام تشریع خداوند برای زندگی انسان قانون وضع کرده است و به کمال رسیدن افراد در گرو عمل به قانون است.

بی قانونی عامل گسست خانواده است

وی با اشاره به نظام خانواده و عوامل گسست آن گفت: سیستم خانوادگی نیز بر قانون استوار است و زمانی که از هم پاشیدگی یک خانواده ارزیابی شود مشخص می‌شود به دلیل عدم رعایت قانون بوده است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جامعه دارای قانون است و اگر به قانون عمل  نشود جامعه از حیوان وحشی‌تر می شود، بیان کرد: رعایت قانون موجب رشد جامعه می شود و افراد به کمال می‌رسند و احساس نشاط معنوی در آنها متبلور می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی به تفاوت انسان با سایر موجودات اشاره کرد و گفت: به دلیل  اینکه انسان با سایر موجودات فرق دارد می‌تواند قانون‌مند باشد یا برخلاف قانون عمل کند و بر همین اساس تخلف در زندگی بشر حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در وضع قانون برای آقازاده‌ها یک قانون و برای بنده زاده‌ها قانون دیگری اعمال می‌کنیم، تصریح کرد: بی‌توجهی به قانون بسیار خطرناک است و جامعه را با شکست مواجه می کند که حتی به نفع سوء استفاده کنندگان نیز نخواهد بود.

جامعه ای که از نظر قانون ضعیف باشد فاتحه اش خوانده می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان این که رعایت قانون بر همه لازم است و جامعه‌ای که از نظر قانون ضعیف باشد فاتحه آن خوانده می‌شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای بهترین و پیشرفته ترین قانون اساسی است و اگر به قانون و مقررات وضع شده عمل می‌کردیم وضعیت ما خیلی بهتر از وضعیت فعلی بود.

وی با بیان اینکه خداوند الگویی به عنوان نظم و نظارت منظم را بر هستی قرار داده است، بیان داشت: به عنوان مثال زنبور عسل را در نظر بگیرید که تمام کارهایش براساس قانون است و زمانی که مهندسی می‌کند تا کندوی خود را بسازد مانند مهندسان ما نیست که فقط امضا کند و بعد از مدتی ساختمان فرو ریزد بلکه همه اموراتش براساس نظم است. حجت الاسلام عبادی اضافه کرد: خداوند در چنین موجود کوچک آن هم با عمر کوتاه قانون وضع کرده است و اگر بخواهد قانون را رها کند ضایعات زیادی به بار می‌آورد.

امام جمعه بیرجند قوام هستی را به قانون عدل و دین و مذهب دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی نیز بر این قانون استوار است چراکه عدل یعنی قانون حق را رعایت کردن و هر چیزی را به اندازه لازم در جای خودش قرار دادن.

در اجرای عدالت نباید با کسی ملاحظه داشت

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: قانون شکنی انسان به خودش باز می‌گردد و نباید در مسأله اجرای عدل با کسی ملاحظه کنیم، زیرا مکتب اهل بیت(ع) مکتب عدل است و قانون اساسی ما نیز بر این مکتب استوار است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در خصوص اجرای عدل و لزوم توجه به آن گفت: اگر همه اعمال نیک در یک کفه ترازو و امر به معروف را در کفه دیگر قرار دهیم، امر به معروف که تضمین کننده قانون الهی است بر همه اعمال نیک ترجیح دارد.

وی خطاب به کارکنان یگان ویژه نیروی انتظامی حاضر در جلسه گفت: مسؤولیت شما خیلی مقدس است، زیرا زمانی خیرات و مبرات حفظ خواهد شد که انضباط حاکم شود و اگر این نظم و انضباط از بین برود همه فسادها به وجود می‌آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha