جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه/ رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین، رجوع به قرآن را بهترین راه درمان آسیب های اجتماعی دانست و گفت: نسل نوجوان وجوان توجه داشته باشند که نماز خواندن آنان باید نمازی خواندنی عاشقانه، آگاهانه و موثر باشد و با خواندن نماز به این شیوه می توان بقیه افراد جامعه را به انجام تکلیف شرعی هدایت و راهنمایی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام موسی صفی خانی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) گفت: انس گرفتن با کتاب الهی موجب محبوبیت انسان در نزد خدا و رسول گرامی اسلام (ص) خواهد شد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: قرآن کریم بر پنج موضوع برای توجه انسان ها به این کتاب آسمانی تاکید دارد. خواندن، فهمیدن، اندیشیدن، تاثیرپذیری و تبلیغ. این موارد پنج اقدامی است که باید همگان نسبت به آنها اقدام کنند.

وی افزود: محبت به اهل بیت(ع)، معرفت در خصوص زندگی آن بزرگواران، شناخت سیره اهل بیت(ع)، زیارت و اطاعت از آنان نیز پنج انتظاری است که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از تک تک ما دارند.

حجت الاسلام صفی خانی بیان داشت:  نسل نوجوان وجوان توجه داشته باشند که نماز خواندن آنان باید نمازی خواندنی عاشقانه، آگاهانه و موثر باشد و با خواندن نماز به این شیوه می توان بقیه افراد جامعه را به انجام تکلیف شرعی هدایت و راهنمایی کرد.

وی با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه تصریح کرد: ایشان در نهج‌البلاغه در چند جا درباره قرآن صحبت کردند که بیشتر در خطبه 176 است، در این خطبه وقتی امام علی (ع) اهمیت قرآن را بیان می‌کند برنامه عمل نیز پیشنهاد می‌دهد.

حجت الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: تربیت صحیح فرزندان نیازمند دانش، تجربه و زحمت است و در سایه زحمت و تلاش فراوان والدین می توانند فرزندانی بسیار بهتر از خودشان تحویل جامعه دهند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن‌کریم ۱۶۰ دعا به‌معنای خواسته داریم، بیان داشت: از این دعاها ۴۵ مورد از ادعیه قرآنی در خصوص دعا در حق اعضای خانواده «پدر و مادر، اجداد و نیکان و نسل های بعدی» است که این دعاها نشانگر اهمیت بنیان خانواده در دین اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha