سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نصیرایی

حوزه/ حجت الاسلام نصیرایی با پرداختن به موضوع کیفیت خودروهای داخلی و طرح این پرسش که ساخت خودرو مشکل تر است یا موشک؟ گفت: بعضی ها به اشتباه می گویند نمی شود پیشرفت کرد، اما دانشمندان هسته ای با توسل و کار شبانه روزی، در زمینه هسته ای موجب پیشرفت کشورمان شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی، امروز در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر در جمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: قرار گرفتن انسان ها در جبهه حق و باطل تا زمانی که در این عالم زندگی می کنیم، خواهد بود.

وی با اشاره به آیه 137 سوره آل عمران گفت: در این آیه آمده است که قبل از شما سنت ها و آداب و رسومی وجود داشت و باید در زمین گردش کرد و عاقبت کسانی که حق را تکذیب کردند را مشاهده کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان داشت: انسانی که رفتار، گفتار و عمل ناپسندی دارد، نباید انتظار سعادتمندی خود را در دنیا و آخرت داشته باشد.

حجت الاسلام نصیرایی افزود: افرادی که به دنبال عاقبت بخیری در دنیا و آخرت هستند باید همانطور که دنیا مانند مزرعه است به وقتش کاشت و مراقبت کنند تا در فصل برداشت، محصول به دست آورند.

وی با بیان اینکه مزرعه دنیا بعد فردی و اجتماعی دارد، گفت: ملتی که اهل کار، مبارزه و از خود گذشتگی باشند، با عزتی که به دست می آورند پیشرفت می کند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به آیه "إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا"، گفت: از پیدایش انقلاب تاکنون، مردم به صحنه آمده و شهید دادند و از جان خود مایه گذاشتند که ثمره آن انقلاب اسلامی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام نصیرایی در ادامه با بیان اینکه با کشتاری که در یمن، سوریه، بحرین و عراق به دست استکبار و صهیونیسم رقم می خورد دشمن به دنبال مقدمه چینی برای ورود به ایران است گفت: اگر غفلت و کوتاهی کنیم و ساده از کنار مسائل گذر کنیم، تضمینی برای  ثبات آنچه که داریم نیست.

وی متذکر شد: اگر آتش فتنه و جهل به پا شود، تر و خشک با هم می سوزند و فرقی نمی کند که از حزب و قشر خاصی خوشمان بیاید یا نه، زیرا به جرم شیعه بودن جان، مال و ناموسمان به دیگران، مانند وضعیت برخی کشورهای مسلمان همسایه حلال می شود.

کار دشمن ایجاد فاصله بین مردم و نظام است

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه کار دشمن ایجاد فاصله بین مردم و نظام است تا نظام را ناکارآمد نشان دهد بیان داشت: هدف اصلی دشمن ضربه زدن به اصل انقلاب است و خدشه دار کردن چهره نظام جمهوری اسلامی ایران، مانع عزت و سربلندی کشورمان است.

حجت الاسلام نصیرایی ادامه داد: مسائل فتنه ۸۸ و آشوب اخیر را که مشاهده می کنیم متوجه می شویم که چه خواسته و ناخواسته همه در معرض آزمون و فتنه هستیم و در این آزمون با پیروی از ولایت سربلند خواهیم بود.

وی، عدالت، حقوق بشر، رسیدگی به حقوق بانوان و مردم را از ثمره های انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: هیچ کشوری مانند ایران این عوامل را ندارد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه هر جا که تکیه بر نیروی داخلی داشتیم سبب پیشرفت کشور بوده است، بیان داشت: در زمینه های مختلفی همچون موشکی، هسته ای، پزشکی، فضایی و همچنین در خدمات دهی گسترده در شهرها و روستاها پیشرفت هایی کرده ایم.

ساخت خودرو مشکل تر است یا موشک؟!

حجت الاسلام نصیرایی با پرداختن به موضوع کیفیت خودروهای داخلی و طرح این پرسش که ساخت خودرو مشکل تر است یا موشک؟ گفت: بعضی ها به اشتباه می گویند نمی شود پیشرفت کرد، اما دانشمندان هسته ای با توسل و کار شبانه روزی، در زمینه هسته ای موجب پیشرفت کشورمان شده اند.

وی تصریح کرد: امروز شهیدان بهترین الگو برای جوانان بوده و با مطالعه زندگی نامه شهیدان می توانند از شیوه سعادت آنها مطلع شوند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره عملیات های نظامی در دوران دفاع مقدس و عبور رزمنده ها از اروند رود به عرض یک کیلومتر گفت: عبور از اروند که عقل نظامی آن را تایید نمی کرد، با روحیه جهادی، اعتماد به نفس، اعتقاد و توسل جوانان از آن عبور کردند.

وی خاطرنشان کرد: هرجا که خواستیم با بیگانه ببندیم تا به نتیجه برسیم بی حاصل بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha