پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام باریک بین

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: زنان می توانند با اسوه پذیری از سیره حضرت زهرا(س) به چنان فضیلتی دست یابند که در دامان پاک خود انسان‌های وارسته و شایسته در دفاع از ولایت را پرورش داده و تربیت کنند.

حجت الاسلام محمد حسن باریک بین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تسلیت ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با  اشاره به بخش‌هایی از زندگی نامه حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: فاطمه به معنای بریده شده و جدا شده از آتش دوزخ است و ایشان با نام‌های دیگری چون زهرا، بتول، راضیه، مرضیه، صدیقه و طاهره که هر یک دارای معنائی ارزشمند است، نیز شناخته می‌شدند.

وی افزود: ایشان در عفت، پاکدامنی، همسرداری، نقش مهم مادری الگوئی بزرگ و وارسته برای بانوان در همه اعصار و عصر کنونی محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه قزوین، ایستادگی آن حضرت در برابر دشمنان امام علی(ع) را یکی از نشانه‌های ولایتمداری ایشان خواند و گفت: ایستادگی ایشان نه از باب دفاع از شوهر بلکه از روی تکلیف بود و در واقع حضرت از حریم ولایت دفاع کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: زنان جامعه ما نیز می‌توانند با  اسوه پذیری از سیره حضرت زهرا(س) به چنان فضیلتی دست یابند که در دامان پاک خود انسان‌های وارسته و شایسته در دفاع از ولایت را پرورش داده و تربیت کنند.

  یادآوری می شود، مراسم ایام فاطمیه از روز شنبه -28 بهمن لغایت 30 به مدت سه شب در بیت مرحوم آیت الله هادی باریک بین برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha