پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دلدار

حوزه/مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با اشاره به برنامه هایی که در ایام دهه فجر برای طلاب مدارس بیرجند برگزار شده است، گفت: حضور رزمندگان و مدافعان حرم در بین طلاب باعث ایجاد روحیه جهادی در بین طلاب می شود و این دهه بهترین فرصت برای ایجاد انگیزه در بین طلاب است.

حجت الاسلام علیجان دلدار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، نقش قرآن در پیروزی انقلاب اسلامی را برجسته و غیر قابل انکار عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران برگرفته شده از قرآن و سیره اهل بیت است، و به فرموده امام خمینی "انقلاب ما، انفجار نور بود".

وی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن در مدرسه علمیه رضویه تأکید کرد: حضور قاریان برجسته کشوری در مدارس علمیه استان باعث ایجاد انگیزه در طلاب جهت حفظ و قرائت بهتر و زیباتر می شود و هر چقدر طلاب بیشتر با قرآن انس بگیرند پرورش روح بیشتری حاصل خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با اشاره به پیاه روی طلاب تا مزار شهدا و پیمان دوباره با آرمان های انقلاب در روز 16 بهمن ماه، افزود: این پیاده روی ها علاوه بر نشاط جسمانی وقتی همراه با هدف والایی صورت بگیرد، باعث نشاط روح خواهد شد، و اگر هدف غبار روبی مزار شهدا باشد نتیجه اش تطهیر روح و پیمان دوباره با شهدا خواهد شد.

حجت الاسلام دلدار از حضور 150 نفر از طلاب در مراسم غبار روبی مزار شهدا خبر داد و گفت: غبار روبی شهدا و استمداد از شهدا باعث تطهیر نفس انسان می شود و سربازان امام زمان(عج) باید با شهدا مأنوس باشند و از آنان برای رسیدن به اهداف الهی کمک بخواهد و این وظیفه اصلی یک طلبه است.

وی برنامه "صبح انقلاب و بصیرت" را یکی از اقدامات مدرسه علمیه رضویه در دهه فجر عنوان کرد و افزود: برای بصیرت افزایی و تبین جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و همچنین نقش دشمن برای نابودی دستاوردهای انقلاب و اسلام، روزانه مراسم صبح انقلاب و بصیرت در مدرسه رضویه برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند با اشاره به حضور فرماندهان مدافع حرم و رزمندگان در این جلسات خاطر نشان کرد: روحیه جهادی و شنیدن خاطرات و گفتمان انقلاب از زبان رزمندگان، باعث ایجاد روحیه جهادی در بین طلاب می شود و این دهه، بهترین فرصت برای ایجاد انگیزه در بین طلاب می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha