شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ حوزه علمیه خواهران مازندران در مقطع سطح ۲(کارشناسی) ، سطح۳(کارشناسی ارشد) و سطح۴(دکترا) از واجدین شرایط طلبه می پذیرد.

حجه الاسلام و المسلمین علي غفاري، مدير حوزه علميه خواهران مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: ثبت نام مدارس علميه خواهران مازندران براي سال تحصيلي  98-97 از  سوم بهمن آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به این که بانوان نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند و این قشر با تکیه بر استعدادهای خدادادی و پشتکار خویش، می توانند نقش ممتازی در تعالی جامعه دینی ایفا نمایند، لذا حوزه علمیه خواهران متناسب با ویژگی های اختصاصی بانوان و نیاز جامعه و همچنین با هدف تربيت خواهران دين‌شناس، صاحب‌نظر، متخلِّق به اخلاقِ اسلامي، توانمند در تبليغ و ترويج آموزه‌هاي ديني، تدريس، تحقيق، تأليف، مديريت فرهنگي، پاسخ‌گو به نيازهاي علمي ـ معرفتي و اخلاقي بانوان تاسیس گردیده است.  

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تاکید کرد: تحصيلات ديني خواهران در مازندران تا پيش از پيروزي انقلاب، توسط علما و برخي از بانوان عالمه استان به صورت سنتي و در قالب مكتب خانه هايي با عنوان عصمتيه، فاطميه و ... صورت مي گرفت، و بعد از انقلاب، اولين مدرسه علميه خواهران مازندران در سال 1360 با عنوان حوزه علميه شهيد مطهري در تنكابن تاسيس گرديد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مديريت حوزه علميه خواهران مازندران داراي 25 مدرسه علمیه مصوب می باشد که  17 مدرسه علميه در مقطع سطح2 (کارشناسی)، يك مركز آموزش عالی حوزوی و 3 مركز تخصصی حوزوي در رشته هاي فقه و اصول، تفسير و علوم قرآني و كلام اسلامي در مقطع سطح 3 (کارشناسی ارشد) و یک مرکز آموزش عالی تخصصی حوزوی در سطح 4 (دکترا) در دو رشته فقه و اصول گرایش فقه خانواده و رشته تفسیر گرایش تفسیر تطبیقی با بيش از 5 هزار طلبه در حال تحصيل و فارغ التحصيل فعاليت داشته و دو مدرسه علمیه در سطح2 و یک مرکز تخصصی حوزوی در سطح 3 این مدیریت هنوز فعالیت تحصیلی خود را آغاز نکرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران اظهار کرد: حوزه های علميه خواهران داراي چهار مقطع تحصيلي، شامل دوره عمومي(كارشناسي)، دوره عالي(كارشناسي ارشد)، دوره تخصصي(دكترا)، دوره فوق تخصص- اجتهاد(فوق دكترا) مي باشد. همچنين شيوه تحصيل در حوزه هاي علميه خواهران در دوره عمومي(سطح2) به صورت حضوري و نيمه حضوري و در سطح 3 حضوري و غير حضوري مي باشد.

وی تصریح کرد: پذیرش در مقطع سطح 2، بدون آزمون و بر اساس معدل کل، رشته تحصیلی دیپلم و انجام مصاحبه صورت می گیرد. همچنین تحصیل در واحدهای حوزوی به صورت رایگان می باشد و دارندگان مدرک رسمی حوزه علمیه می توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر حوزوی و دانشگاهی شرکت کرده و از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی برخوردار شوند

وي اعلام داشت: تحصیل در مقطع سطح2 (كارشناسي) براي دارندگان مدرك ديپلم و بالاتر، پنج ساله و برای داوطلبان دارای مدرک سیکل 7 ساله و تحصیل در مقطع سطح 3(كارشناسي ارشد) براي دارندگان مدرك سطح 2، سه ساله مي باشد؛

حجه الاسلام غفاری گفت: ثبت نام از متقاضيان تحصيلات علوم حوزوي به شيوه اينترنتي انجام مي شود و متقاضیان براي تهيه كارت ثبت نام و دفترچه راهنماي پذيرش  به سايت پذيرش مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران به نشاني"whc.ir  www." و يا به مدارس علميه شهر خود مراجعه نمايند.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد: در سال گذشته تعداد ظرفیت پذیرش حوزه خواهران استان در مقطع سطح دو بیش از1000 نفر و در سطح سه حدود200 نفر و در سطح 4 حدود 20 نفر بوده است؛ همچنین ظرفیت پذیرش امسال مدارس علمیه خواهران مازندران حدود 1200 نفر در مقطع سطح دو، سطح سه و سطح چهار  می باشد..

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در پايان خاطر نشان كرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران، آمادگی دارد تا از همه خواهران علاقمند به تحصیلات حوزوی ثبت نام به عمل آورده و در خدمت استعدادهایی باشد که می توانند در عصر حاضر، وجود خود را وقف تعالی ارزشهای اخلاقی در جامعه ساخته و به مسئولیت خویش در قبال اسلام و امت مسلمان و نیازهای جهان اسلام عمل نمایند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha