جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین جوادی

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر این که حوزه‌های علمیه باید جلوتر از دشمن کار کنند و مسلح به سلاح روز باشند، گفت: دشمنان درصدد هستند وحدت و رهبری را از ملت ایران بگیرند از این رو حوزه‌های علمیه باید مردم را بیدار و در کنار رهبر انقلاب نگه دارند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدجوادی امام جمعه موقت همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، درباره عوامل موفقیت امام خمینی(ره) در مبارزه علیه طاغوت، اظهار کرد: امام خمینی(ره) دارای هدف الهی بود که در این صورت خدای متعال انسان را یاری می‌کند، چرا که وعده خداوند در قرآن کریم همین امر است.

وی با بیان اینکه وحدت دومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی است، ادامه داد: مردم ایران اهداف امام  خمینی(ره) که مبتنی بر اسلام بود را دنبال کردند و توانستند وحدت ایجاد کنند تا آنجا که با پیروی و اطاعت از رهبر خود پیروزی را از آن خود کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی با بیان اینکه نقش حوزه‌های علمیه و روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی قابل انکار نیست، تشریح کرد: روحانیون در مسیر مبارزات، کرسی‌های تبلیغ را در اختیار داشتند و باید توجه کرد مردم به روحانیون اعتماد داشتند و سخن آنها را به خوبی  پذیرفتند.

وی افزود: سخنان و پیام‌های امام خمینی(ره) از طریق حوزه‌های علمیه به گوش مردم می‌رسید که این امر کمر طاغوت را شکست، بنابراین روحانیون و حوزه‌های علمیه پایه و رکن پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: مردم امروز هم باید اهداف حوزه‌های علمیه را دنبال کنند، چراکه به همان صورتی که حوزه‌ها نقش عظیمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند در تداوم آن نیز نقش عمده‌ای دارند.

وی با بیان اینکه روحانیون باید توجه کنند که امکاناتی که امروزه برای تبلیغ در اختیار دشمن است در گذشته وجو د نداشت، گفت: امکانات و تکنولوژی امروز در گذشته نه در اختیار دشمنان انقلاب اسلامی بوده و نه حوزه علمیه که این امکانات هم‌ اکنون هم در اختیار حوزه علمیه و هم دشمنان است، از این رو حوزه‌های علمیه باید جلوتر از دشمن کار کنند و مسلح به سلاح روز باشند.

وی اضافه کرد: متأسفانه در این ایام شاهدیم که دشمنان این موضوع را مطرح می‌کنند که باید مانع جشن چهلمین سالروز انقلاب اسلامی شد، در مقابله با این اقدام باید به گونه‌ای عمل شود که صدمین سالروز انقلاب اسلامی نیز جشن گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی اذعان کرد: باید توجه کرد که با گذشت زمان آسیب‌هایی متوجه انقلاب سلامی می‌شود و دشمنان درصددند وحدت و رهبری را از ملت ایران بگیرند از این رو حوزه‌های علمیه باید مردم را بیدار و در کنار رهبر انقلاب نگه دارند.

وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت درباره انقلاب اسلامی این است که صدور انقلاب اسلامی صدور جغرافیایی نیست و مشاهده می‌کنیم که انقلاب اسلامی به همه کشورهای اسلامی و غیراسلامی صادر شده و آثار انقلاب در این کشورها به خوبی مشاهده می‌شود.

امام جمعه موقت همدان در پایان گفت: خوشبختانه آثار انقلاب اسلامی حتی در کشورهای اروپایی وجود دارد، از این رو  باید این امر به صورت جدی دنبال شود و نباید از این امر غافل شد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha