جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خاکباز

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از شناسایی و احیای موقوفات حوزوی این استان خبر داد و گفت: احیای موقوفات استقلال حوزه های علمیه را تضمین می کند.

حجت الاسلام مرتضی خاکباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با تاکید بر ضرورت احیای موقوفات حوزوی در راستای رفع مشکلات زیرساختی حوزه های علمیه، گفت: یکی از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه و حوزه های علمیه عزم جدی برای تحقق این مهم است و در ماه اخیر با روند مطلوبی در حال انجام است .

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان و در برخی شهرستانها بخشی از نیات واقفان در موقوفات مربوط به وقف برای حوزه های علمیه است، اظهار کرد: در استان لرستان جمعا 37 موقوفه با بخش هایی از نیت واقف در امور حوزه های علمیه ثبت شده است که متاسفانه طی گذشت زمان به تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی درآمده اند که باید این موقوفات شناسایی و احیا شوند تا بتوان در راستای رفع مشکلات حوزه های علمیه اقدامات موثری انجام داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در ادامه با بیان اینکه موقوفات حوزه های علمیه برای تامین منابع مالی طلاب و مدارس علمیه بسیار موثرند، خاطر نشان کرد: مبلغان و حوزه های علمیه نیز باید برای احیای این موقوفات باید همتی مضاعف داشته باشند و در این زمینه نقش آفرینی کنند .

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به استقلال حوزه های علمیه اظهار داشت: احیای موقوفات استقلال حوزه های علمیه را تضمین می کند و می توان گام اساسی برای عمران حوزه های علمیه برداشت .

وی در پایان بر ترویج و توسعه فرهنگ وقف در جامعه از سوی مبلغان تاکید کرد و گفت: مبلغان در ایجاد موقوفات جدید براساس نیازهای جامعه کوشا باشند و با ایجاد وقف های نو موجبات رشد و شکوفایی جامعه را فراهم آورند .

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha