سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توجه طلاب و حوزویان به انقلابی ماندن حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه انقلابی سد محکمی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان اسلام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، در جمع طلاب مدرسه علمیه باقرالعلوم شیرگاه با تبریک ایام الله دهه فجر، این ایام را یادآور همبستگی ملی در برابر جور زمانه دانست.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) پانزده سال برای پیروزی نهضت انقلاب با طاغوت مبارزه کرد، افزود: در طول تاریخ نیز برخی جنبش ها علیه استبداد و استکبار آغاز شد، اما به دلیل فقدان یک رهبر آگاه و همچنین همبستگی مردم به نتیجه نرسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) با تکیه بر ارزش های الهی توانستند یک وحدت ملی را علیه رژیم طاغوت به وجود بیاورند، خاطرنشان کرد: در آن مقطع هیچ تحلیلی وجود نداشت که یک روحانی برخواسته از حوزه های علمیه می تواند پایه های سلطنت پهلوی را سست و این رژیم را نابود کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که بر خلاف تحلیل های غربی ها، تلاش های 15 ساله امام خمینی(ره) در مبارزه با رژیم نتیجه داد و انقلاب در بهمن سال 57 به پیروزی رسید، تصریح کرد: به طور حتم می توان نقش دین، رهبری و حضور در صحنه مردم را مهم ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که در تبیین ابعاد مختلف نهضت انقلاب، نقش روحانیت و مرجعیت دینی کاملاً پررنگ و غیر قابل انکار است، خاطرنشان کرد: با بررسی دقیق نهضت انقلاب در خواهیم یافت که با عدم حضور روحانیت مسیر انقلاب به سرمنزل مقصود نمی رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ تردیدی نیست که حوزه های علمیه خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی بوده است، افزود: روحانیت شیعه، افرادی بودند که به دلیل دارا بودن نفوذ کلام در جامعه و همچنین اعتماد و وابستگی مردم به این قشر در متحد کردن توده های مختلف مردم علیه رژیم طاغوت نقش بسیار محوری را ایفا کرده اند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیوند مستحکم مردم و روحانیت در دوران مبارزات نهضت موج عظیمی را علیه رژیم طاغوت به وجود آورد، تصریح کرد: پیوند و همبستگی میان علما و مردم علیرغم هم توطئه های دشمنان همچنان عمیق و قلبی است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در طول تاریخ همواره دست هایی پلیدی تلاش کردند تا میان مردم و روحانیت جدایی بیندازد، بیان داشت: اما این توطئه دشمنان با هوشیاری مردم و روحانیت شکست خورد و شاهد یک رابطه قلبی میان این دو قشر مهم در جامعه هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت برای پیشبرد اهداف نهضت انقلاب از خودگذشتگی های بسیاری انجام داد، خاطرنشان کرد: تلاش های روحانیت پس از انقلاب اسلامی نیز با قدرت بیشتری ادامه پیدا کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در استقرار و تحکیم پایه های انقلاب اسلامی تلاش های بسیاری انجام داد، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، مشکلات و بحران های بسیاری برای کشور پیش آمد و در همه این رخدادهای مهم و حساس راهنمایی ها و هدایت های روحانیت اصیل و انقلاب مانع تحقق توطئه های دشمنان علیه نظام شد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دشمن نیز با اطلاع از نقش محوری روحانیت در پیروزی و استقرار نظام اسلامی دست به ترور این قشر اثرگذار جامعه زد، خاطرنشان کرد: بسیاری از یاران وفادار و اثرگذار انقلاب و امام راحل از سوی گروهک های نفاق به شهادت رسیدند، اما قطار انقلاب با این تلاش های مضبوحانه دشمنان از حرکت بازنیستاد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی با سرعت مسیر رشد و تعالی را طی کرد، گفت: در این مسیر پرفرازونشیب دشمنان همواره تلاش کردند چوپ لای چرخ انقلاب بگذارند، اما انقلاب با قدرت از این مسائل و بحران ها عبور کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز که چهار دهه از عمر این انقلاب می گذرد روحانیت همچنان در میدان مبارزه با دشمنان و بدخواهان انقلاب حضور دارند، خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز نوک پایکان همه توطئه ها و دشمنی های دشمنان به سمت روحانیت بوده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حوزه های علمیه در حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن وظیفه سنگینی بر عهده دارند، تصریح کرد: دشمنی بدخواهان انقلاب با حوزه و روحانیت در همه امور کاملاً روشن است، لذا باید برای خنثی کردن این توطئه ها همواره در صحنه دفاع از اسلام و انقلاب حضور مقتدرانه داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین ظرفیت های تبلیغی یعنی منبر و خطابه در اختیار طلاب و روحانیان است، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه باید در انجام رسالت تبلیغی خود دفاع از انقلاب و صیانت های دستاوردهای چهل ساله این نظام را جزء اولویت های خود قرار دهند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران درپایان سخنان خود همچنین بر ضرورت توجه طلاب و حوزویان به انقلابی ماندن حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه انقلابی سد محکمی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان اسلام و انقلاب است.      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha