پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یمن

حوزه/ عبدالناصر راشدی گفت: تاثیر اندیشه امام(ره) بر روی یمنی ها را امروز می‌توان به روشنی در مقاومت یمنی ها مشاهده کرد به گونه ای که اگر امام خمینی(ره) نبود ما نبودیم و یمن انقلابی نداشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با سی  و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با عبدالناصر الراشدی کارشناس یمنی پیرامون تاثیر انقلاب اسلامی ایران و اندیشه های امام راحل(ره) در یمن به گفت و گو پرداخت.

الراشدی گفت: تاثیر انقلاب اسلامی ایران و اندیشه امام خمینی(ره)  در یمن بسیار عمیق و گسترده است و  نمی‌توان به طور کامل حق آن را ادا کرد در واقع هیچ قلمی نمی تواند بزرگواری های امام راحل و تاثیر عظیم انقلاب اسلامی را بیان کند؛ چراکه اندیشه امام راحل و انقلاب اسلامی نه تنها بر  ایران تاثیر گذاشت که کل منطقه را عوض کرد.

وی ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشورهایی اعم از عربی و سایر کشورها در راه استکبار و در  مسیر اطاعت از آمریکا بودند و دنباله روی از آنها می کردند در واقع مثل برده‌هایی برای آمریکا بودند و آمریکا هر چه می گفت آنها اطاعت می کردند، اما زمانی که شخصی به نام روح الله الموسوی خمینی (ره) پا به میدان نبرد حق و باطل نهاد مصداق کامل آیه: "جاءَ مِن اقصا المدینه رجل یسعی" بود. ایشان آمد و  فرمود ای مسلمانان و رهبران کشورهای اسلامی و عربی تبعیت بی چون و چرا از آمریکا خلاف است و باید دنبال اسلام ناب وعدالت و انسانیت باشید و بدین ترتیب امام راحل یک راه باز کرد که ضد راه غفلت و ضد استکبار جهانی بود.

انقلاب اسلامی ایران علیه ظلم و در راه  تحقق عدالت بود

کارشناس یمنی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران علیه ظلم و در راه  تحقق عدالت بود و با آمدن امام(ره) شاهد یک انفجار نور در عرصه اسلام بودیم، زیرا انقلاب اسلامی ضد ظلم و استکبار و جنگ بود  و به دنبال تحقق انسانیت بود برای تمام مردم جهان بود.

کارشناس یمنی با بیان اینکه یمنی ها خیلی به امام(ره) علاقه مند هستند افزود: حتی قبل از پیروزی انقلاب  اسلامی شیعیان یمن که به حب اهل بیت(ع) معروف هستند علاقه زیادی به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران داشتند و اخبار ایران را دنبال می کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز یمنی ها این پیروزی را جشن گرفتند و از فرمایشات امام راحل پیروی می کردند. یمنی ها با امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی رابطه  دارند چون یمنی ها انقلابی هستند و روحشان روح انقلابی است.

وی افزود: تاثیر اندیشه امام(ره) بر روی یمنی ها را می توان امروز در مقاومت یمنی ها  به برکت انقلاب اسلامی به وضوح دید. اگر امام خمینی(ره) نبود ما نبودیم و در حال حاضر یمن انقلابی نداشت، اما امروز ما برای  استقلالمان می جنگیم و  و انقلاب کردیم. اندیشه امام خمینی (ره)  در یمنی ها تاثیر کرد آنها یاد گرفتند که روحیه  آزاد داشته باشند و دنبال آزادی باشند و  پیرو اسلام صحیح باشند.

 

 همه کشورهای عربی و غیر عربی امروز مدیون خون شهدای انقلاب  ایران هستند

الراشدی خاطر نشان کرد:  همه شیعیان یمن اعم از ۱۲ امام وزیدی تحت رهبری سید عبد الملک الحوثی (حفطه الله) هستند و به امام خمینی(ره) علاقه مند هستند. اما دوازده امامی ها به ولایت فقیه معتقدند و اطاعت از امام خمینی(ره) و امام خامنه ای را اطاعت از ائمه و خدا می دانند.

سید بدرالدین رهبر پیشین زیدی ها خیلی به امام راحل علاقه داشت و ایشان را امام می دانستند و شهید سید حسین بدرالدین حوثی که موسس جنبش انصار الله بود از امام(ره) و سخنان و جزوه های ایشان و حرکت امام خمینی پیروی می کرد و می خواست انقلابی شبیه انقلاب ایران در یمن برپاکند. همه کشورهای عربی و غیر عربی امروز مدیون خون شهدای انقلاب  ایران و مدیون امام خمینی (ره) هستند اگر امام راحل  نبود امروز ما به عزت و سربلندی دست پیدا نمی کردیم.

وی تصریح کرد: سید حسین حوثی می خواست دوباره انقلاب ایران را در یمن پیاده کند . شعار ما مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل است. سیاست منطقه امروز عوض شده و این سیاست نه فقط در یمن بلکه در کشورهای دیگر منطقه نیز تاثیر گذاشته است. یمنی ها انقلابی هستند. از نظر زیدی ها امام خمینی را امام می دانستند اما 12 امامی ها  امام راحل  را از فقها می دانند . انقلاب اسلامی سرنوشت منطقه را عوض کرد و آینده منطقه در دست انقلابیون و آزادی خواهان است و از این رو ما مدیون حضرت امام(ره)  هستیم.

 

 امروز یمن در ساخت موشک دارای رتبه اول در بین  کشورهای عربی است

کارشناس یمنی با اشاره به تحولات اخیر یمن گفت: شمال یمن که در دست انصارالله و کمیته های انقلابی هست وضعیت خوب و رو به  پیشرفتی دارد و موشک های دور برد و موشک هایی با برد متوسط  ساخت یمن به سمت دشمن متجاوز عربستان شلیک می شود. سعودی ها عادت کرده بودند که یمنی ها را  ضعیف و ذلیل  بدانند و آنها را مسخره کنند، اما امروز یمن در ساخت موشک دارای رتبه اول در بین  کشورهای عربی است و دارای رتبه سوم و یا چهارم بعد از برخی از  کشورها در ساخت موشک است.

وی تاکید کرد: این برکت جنگ برای یمنی ها است.الحمدالله امروز ما متحد شدیم و موشک های ما به  داخل نجران و جیزان و به سمت فرودگاه های سعودی نشانه می رود و در برابر قدرت های جهانی ایستاده ایم و این یک پیروزی بزرگ است.

وی با اشاره به تحولات جنوب یمن گفت: اوضاع جنوب یمن مربوط به روز های اخیر نیست بلکه از سال 2016  که بر سر فرودگاه جنوب دعوایی بین عربستان و امارات بود ادامه دارد و این یک دعوای واقعی است و هر کس  به دنبال مصلحت خودش است.مثلی در یمن داریم که می گوید دزدی را ندیدیم اما  وقت تقسیم دزدی ها دزد ها مشخص می شوند .آنها  یمن را  اشغال کردند و امارات می خواست کل یمن را بگیرد و نفوذش را بیشتر کند و به دنبال مصالح خودش بود و برای خلیج عدن و جزیره سواترا نقشه داشت.و عربستان نیز می خواست عدن را تصرف کند در واقع دعوا بر سر نفوذ آنها در عدن است.

 

یمن

کارشناس یمنی ادامه داد: جنوبی ها از متجاوزان متنفرند و می جنگند، اوضاع جنوب یمن پیچیده است و آنها می خواهند ثابت کنند دوست هستند، اما دنبال مصالح خودشان و دزدی هایشان در یمن هستند. انشاءلله ما متحد می شویم و مردم جنوب یمن مستقل می شوند و ضد اشغالگران می جنگند و امیدواریم یمن واحد داشته باشیم .البته ما نگران نیستیم و اعتقاد به خدا داریم که خدا ما را رها نمی کند .درست است که ما تنهاییم و ضد ثروتمندهای جهان و قوی ترین سلاح های جهان می جنگیم و به خدا اعتقاد داریم انشالله پیروزی با ما است و با دعای ایرانی های عزیز پیروز می شویم .

دشمنان نمی خواهند یمن ایران دوم شود

وی در پایان گفت: امروز شاهد یکی از تاثیرات گسترده  انقلاب اسلامی ایران در یمن هستیم.یمنی ها در جنگ جهانی که علیه یمن به راه افتاده مقاومت می کنند و این جنگ به این خاطر هست که  دشمنان نمی خواهند یمن، ایران دوم یا سوم شود.یعنی  حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران شود. شعاع انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) به یمن رسیده و مردم یمن انقلابی شدند  و اهداف و آرمان های  انقلاب اسلامی ایران و اندیشه های امام راحل در یمن محقق شده است.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha