جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدوی ارفع

حوزه/ نهضت جهانی نهج البلاغه با همکاری های مردمی در ایران و ۳۰ کشور جهان اندیشه های آگاه را با منطق نهج البلاغه آشنا می سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام حمید رضا مهدوی ارفع، مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی، شب گذشته در هفتمین شب مراسم ایام الله دهه فجر در مسجد کوی بهشتی شهر همدان با اشاره به راه اندازی نهضت جهانی نهج البلاغه در 30 کشور جهان اظهار داشت: نهضت جهانی نهج البلاغه با همکاری های مردمی در ایران و 30 کشور جهان اندیشه های آگاه را با منطق نهج البلاغه آشنا می سازد.

وی ادامه داد: نهج البلاغه به روش و سبک زندگی آدمی اصول می دهد و هر کسی که با این کلام گُهر بار آشنا باشد زندگی موفقی خواهد داشت.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی گفت: لازم نیست افراد به سراغ متن سنگین عربی نهج البلاغه بروند، ترجمه خوانی نهج البلاغه باید در زندگی افراد نهادینه شود به طوری که بزرگ تر ها برای فرزندان این اصول گهر بار را بازخوانی کنند.

وی در ادامه افزود: همانطور که کتب غرب به وسیله مترجمان برای ما ترجمه می شود، علمای اسلام نیز کتاب نهج البلاغه امبر مومنان علی(ع) را برای ما ترجمه کرده اند تا همه بتوانند از مفاهیم این کتاب عالی استفاده کنند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: درحال حاضر ساده ترین و شیوا ترین ترجمه کتاب نهج البلافه به زبان فارسی ترجمه محمد دشتی است.

وی در ادامه با بیان اینکه مانوس شدن به نهج البلاغه نیاز به زمان فراوانی ندارد گفت: اگز فردی در روز ده دقیقه زمان خود را برای نهج البلاغه بگذارد پس از گذشت زمانی با این کتاب آسمانی مانوس خواهد شد.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی خاطرنشان ساخت: متاسفانه در کشور اسلامی ایران عده ای هستند که حتی کتاب نهج البلاغه را نمی شناسند و رفع این مشکل بر عهده نهاد های فرهنگی و مردم متدین است، زنده کردن نهج البلاغه به معنای زنده کردن گفتمان انقلاب است.

وی در ادامه اظهار داشت: کسانی می خواهند با نهج البلاغه مانوس شوند، بهتر است که در مرحله نخست از حکمت ها که دارای جملاتی کوتاه و معانی کاربردی است شروع کنند و در مرحله بعد نامه ها را از آخر به اول بخواند به علت اینکه نامه های آخر کوتاه تر هستند و هچنین خطبه ها را از آخر به اول بخوانند.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در پایان گفت: اگر شخصی مدت کوتاهی از زمان خود را در روز به خواندن نهج البلاغه تخصیص دهد یقینا آن شخص به عمق مفهوم نهج البلاغه خواهد رسید و خواندن این کتاب گهر بار به  انسان آرامش می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی صفری IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    سلام چطوری نیتونم کتاب را خریداری کنم