پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین - سمنان

حوزه/ مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش، از مهم‌ترین سازمان‌های اثرگذار بر نسل آینده کشور است، بر نقش محوری آموزش‌وپرورش در توسعه نماز تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین، پیش از ظهر امروز در نشستی با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان، ضمن ابراز خرسندی از این انتصاب مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش استان، با اشاره به همکاری‌های این اداره کل با ستاد اقامه نماز اظهار داشت: در میان دستگاه‌های مختلفی که در توسعه فرهنگ نماز نقش دارند،

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش نقش بسزایی در توسعه و ترویج و گسترش فرهنگ نماز را بر عهده دارد، لذا همه مسئولان باید تلاش کنند نماز در تمام مدارس کشور برپا شود تا نسل امروز نسبت به این امر الهی آگاهی بیابد و توجه بیشتری کند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه حضور دانش آموزان در صف نماز پیوند قلبی آن‌ها را با دین و معنویات افزایش می‌دهد و زمینه را برای شکوفایی ایمان فراهم می‌سازد، تصریح کرد: در اینجا باید به نقش منحصربه‌فرد متولیان این امر اشاره‌کنیم، نماز ارتباط قلبی انسان با یاد خداست و نقشی بسیار سازنده در تربیت روحی و اخلاقی انسان دارد، کسانی که با نماز آشنا هستند به پایگاه روحی و معنوی باارزشی دسترسی دارند.

وی افزود: نماز و نقش بازدارندگی آن از گناه سبب می‌شود که نوجوانانی که اهل نماز هستند درصورتی‌که لغزش‌هایی داشته باشند با اتکاء به این ارتباط پیوسته و منظم، راحت‌تر می‌توانند از لغزش‌های خود برگردند و خود را پاک سازند، ازاین‌رو نباید از نقش اساسی نماز در تربیت کودکان و نوجوانان غفلت کرد.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین خاطرنشان کرد: برگزاری مناسب و منظم نماز جماعت، زمینه مناسبی را برای ورود دانش آموزان به مسجد فراهم می‌کند به همین دلیل آموزش‌وپرورش، از مهم‌ترین سازمان‌های اثرگذار بر نسل آینده کشور است.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان، ساعت‌ها به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با این سازمان در ارتباط‌ هستند، افزود: با توجه به نقش آموزشی و تربیتی این سازمان، یکی از مهم‌ترین وظایف در تربیتی دینی کودکان و نوجوانان آموزش و ترویج نماز در بین آنان است که به‌موازات آموزش تعالیم دینی و پرورش فکری و اعتقادی آن‌ها، لازم است عواطف دینی نیز در آن‌ها رشد و گسترش یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha