چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله عباس کعبی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دستاورد انقلاب اسلامی در درجه نخست، به انزوا کشیدن تفکر کمونیستی بود و در حال حاضر نیز در مبارزه با تفکرات سکولار و لیبرال، طلایه دار است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، طی دیداری که با مسئولان عراقی مؤسسه علوم قرآنی اسراء نجف در مؤسسه امام خمینی (ره) داشت، به گفتگو با آنها پرداخته و با اشاره به چهلمین سالروز انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی (ره) با گسترانیدن تفکر اسلامی در میان ملت ایران توانستند حکومت جمهوری اسلامی را پایه گذاری کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عناصر تشکیل دهنده انقلاب اسلامی را پنج مورد برشمرده و خاطرنشان ساخت: عناصر تشکیل دهنده انقلاب اسلامی به ترتیب اسلام ناب محمدی(ص)، حضرت امام خمینی(ره)، مساجد و علما، ملت و در آخر استقامت و مقاومت مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی اظهار داشت: اگر چه انقلاب اسلامی از ایران نشأت گرفت، اما هدف اصلی آن، صدور تمدن اسلامی به نقاط مختلف جهان بود و در واقع می توان مقیاس آن را جهانی دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: امروزه هر مسلمانی در سرتاسر جهان به برکت انقلاب اسلامی ایران به مسلمان بودن خود می بالد.

وی با اشاره به دست آورد های انقلاب اسلامی تصریح کرد: دست آورد انقلاب اسلامی در درجه نخست، به انزوا کشیدن تفکر کمونیستی بود و در حال حاضر نیز در مبارزه با تفکرات سکولار و لیبرال، طلایه دار است و در درجه دوم، با یاری خداوند توانست تا حدودی وحدت اسلامی را ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی در ادامه با مهم دانستن نقش حضرت آیت الله خامنه ای در جهان اسلام، تصریح کرد: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(حفظه الله) علاوه بر ولایت فقیه، به عنوان رهبر و متفکر روشنفکری به شمار می آیند که جامعه اسلامی برای تحقق آرمان هایش به نقشه های راه  ایشان، نیازمند است.

عضو جامعه مدرسین خاطر نشان ساخت: انقلاب اسلامی در یک سری ویژگی ها با انقلاب های دیگر متفاوت است؛ تفاوت بارز انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب ها دراین است که هدف اصلی انقلاب ما حکمرانی دین است، حال آنکه دیگر انقلاب ها با هدف جدایی دین از سیاست انجام شدند.

وی در این راستا گفت: حوزه علمیه به عنوان منبع دینی، رهبری سیاسی جامعه را برعهده داشته و باید الگوی خود را از اهل بیت (ع) و به صورت ویژه از امیرالمؤمنین (ع) بگیرد. خوشبختانه امام خمینی (ره) توانستند با خروج حوزه علمیه از رکود و پویا کردن پتانسیل های موجود در آن، این انقلاب را به خارج از کشور صادر کنند آن هم در مقابل تفکرات ضد دینی .

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان ساخت: تفکر امام که مبتنی بر اسلام بود توانست راه نفوذ وهابیت ،آمریکا و استکبار را برای ورود به میان مسلمانان سد کرده و در برابر زورگویی آنها ایستادگی کند.

وی ادامه داد: شما نیز با سرلوحه قرار دادن تفکر اسلامی حضرت امام(ره)، از ورود تفکرات ضد دین آمریکا و استکبارجهانی، جلوگیری کنید.

در راستای این دیدار، مدیر مؤسسه قرآنی اسراء گفت: نقش انقلاب اسلامی در بیداری و آگاهی مردم عراق بسیار تأثیر گذار بوده تا جایی که توانسته تا حدود زیادی در ایستادگی مردم در برابر تفکرات غربی، ما را یاری کند.

وی در ادامه ضمن بیان فعالیت های مؤسسه اسراء افزود: روش به کار گرفته شده در مؤسسه، آمیخته ای از روش آکادمیک و حوزوی است؛ این درحالی است که دروس تماما حوزوی است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha