جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ نظام آل‌خلیفه در بحرین به جنگ با مخالفان خود و شیعیان در تمام عرصه های زندگی اکتفا نکرده و این جنگ را به شبکه های اجتماعی نیز کشانده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نظام آل‌خلیفه در بحرین به جنگ با مخالفان خود و شیعیان در تمام عرصه های زندگی اکتفا نکرده و این جنگ را به شبکه های اجتماعی نیز کشانده است.

آل‌خلیفه از سویی با تشکیل شبکه ای از مزدوران و وابستگان خود در شبکه های اجتماعی و بخصوص "توییتر" در داخل و در کشورهای مجاور اقدام به نشر نفرت پراکنی، تهدید و تحقیر علیه مخالفان خود و شیعیان نموده و از سوی دیگر از طریق این مزدوران اقدام به مسدود نمودن صفحاتی می نماید که اقدام به نشر حقایقی از ظلمی که بر مردم بحرین می رود و اخبار و تصاویری از تظاهراتها و فعالیتهای اعتراض آمیز مردم می نمایند.

این اقدامات مزدوران آل‌خلیفه پیش از این به بسته شدن صفحه "وفاقیون" در شبکه اینستاگرام با بیش از چندین هزار دنبال کننده انجامیده و اکنون نیز به گزارش شبکه اللؤلؤة صفحه "حرکت جوانان الدراز" در توییتر مورد هجوم الکترونیکی آنان قرار گرفته و به محدودیت این صفحه در نشر مطالب جدید انجامیده است. همچنین این اقدامات خصمانه باعث بسته شدن کامل دو صفحه "بازداشت شدگان منطقه بلاد القدیم" و صفحه جوانان منطقه "المصلی" در شبکه توییتر شده است.

نگاشتن "توییت" های منتقدانه در بحرین جرم‌ محسوب شده و میتواند نگارنده آن را به سال ها حبس بکشاند. تاکنون جوانان، فعالان حقوقی و حتی بانوانی تنها به علت نگاشتن یک توییت بازداشت و به تحمل حبس های بلند مدت محکوم شده اند.

* محاکمه به علت یک توئیت انتقادی!!

محاکمه "نبیل رجب" از فعالان حقوقی سرشناس بحرین به علت توییتی انتقادی در خصوص مشارکت بحرین در جنگ علیه یمن به فرماندهی عربستان در جریان است و وی که در بازداشت بسر میبرد در صورت تایید اتهامات تلفیقی ممکن است به ۱۵ سال حبس محکوم گردد. وی هم اکنون به تحمل ۲ سال حبس به علت مصاحبه با شبکه های خارجی در خصوص اوضاع بحرین محکوم شده است.

پیش از این نیز "طیبه اسماعیل" بانویی بحرینی به علت نگاشتن یک توییت انتقادی به تحمل ۱ سال حبس و پرداخت هزار دینار جریمه نقدی محکوم شده بود. وبلاگ نویس بحرینی "علی المعراج" که به تحمل ۳۰ ماه حبس به علت وبلاگ نویسی محکوم شده بود با تلفیق اتهاماتی جدید و تروریستی در اواخر سال ۲۰۱۷ به حبس ابد محکوم شد.

در پرونده ای مشابه "محمود الجزیری" از روزنانه نگاران روزنامه تعطیل شده "الوسط" نیز به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم گشت. جوانان بسیار دیگری نیز با درپی خفقان امنیتی ایجاد شده توسط آل‌خلیفه به علت فعالیت در شبکه های اجتماعی بازداشت شده و در زندان بسر میبرند.

این اقدامات آل‌خلیفه نشانگر شکست و ضعف آن و برنتابیدن صدای منتقدان خود حتی در شبکه های مجازی ست. گفتنی ست پیام رسان تلگرام نیز چندین سال است در این جزیره کوچک مورد فیلتر قرار گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha