جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
در کتابخانه دانشگاه فرایبورگ آلمان علیه مسلمانان تبلیغات می شود

حوزه/ بر اساس گزارشی که در مجله اینترنتی فودر منتشر شده است، برگه‌های تبلیغاتی علیه مسلمانان از سوی طرفداران " جنبش هویت گرایان آلمان" در کتابخانه دانشگاه فرایبورگ پخش شده است و مسئولان دانشگاه این حادثه را تایید کرده‌اند. این در حالی است که تبلیغات در دانشگاه ممنوع است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بر اساس گزارشی که در مجله اینترنتی فودر منتشر شده است، برگه‌های تبلیغاتی علیه مسلمانان از سوی طرفداران " جنبش هویت گرایان آلمان" در کتابخانه دانشگاه فرایبورگ پخش شده است و مسئولان دانشگاه این حادثه را  تایید کرده‌اند. این در حالی است که تبلیغات در دانشگاه ممنوع است.

به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در آلمان ، "جنبش هویت گرایان" نام جنبشی است که بر اساس هویت مشترک اروپایی شکل گرفته است. این گروه مخالف چند فرهنگی، مهاجرت‌های گسترده و کنترل نشده و از بین رفتن هویت آلمانی و اروپایی به دلیل نفوذ خارجیان در کشور هستند و اسلامگرایی را تهدیدی برای آلمان می‌دانند.نظریه‌های این جنبش بر اساس کتاب " آلمان از خودش دور می‌شود" نوشته تیلو زاراتسین است که در سال 2010، بحث‌ها و اختلافات زیادی میان فعالان سیاسی و اجتماعی در آلمان ایجاد کرد.

آنطور که فودر گزارش داده در یکی از طبقات زیرین کتابخانه دانشگاه فرایبرگ، تبلیغات مربوط به "جنبش هویت گرایان " در لابه‌لای کتاب‌های کتابخانه قرار گرفته بود. در این برگه‌های تبلیغی، عکسی از مسلمانان به صورت سیاه و سفید دیده می‌شد که بر روی آن نوشته شده بود:«ادغام دروغ است.»

مسئولان کتابخانه دانشگاه این حادثه را تایید کرده‌اند. فرانتس لایتهولد، مسئول روابط عمومی در این باره گفت که تبلیغات در دانشگاه ممنوع است. این شامل نصب پوسترها و یا حتی پخش آگهی‌ها هم می‌شود.
در مجموع، با توجه به گزارش فودر، در کتابخانه دانشگاه فرایبورگ، مقدار زیادی آگهی افراطی و راستگرایانه پیدا شده است. به گفته لایتهولد، پیش از این نیز مسئولان دانشگاه مجبور شدند،  شعارهای افراطی راستگرایان را که در سرویس‌های بهداشتی دانشگاه نوشته شده بود، از بین ببرند. او در این باره گفت: « مراقبت از خانه بزرگی که روزانه 12 هزار نفر دانشجو را در خود جای می‌دهد، مشکل است. با این حال مسئولان دانشگاه سعی می‌کنند، بر این موضوع نظارت بیشتری داشته باشند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha