جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امینی ، امام جمعه مسجد سلیمان

حوزه/ حجت الاسلام امینی، با اشاره به نقش مبلغان در شناساندن ظرفیت‌های اقتصادی روستاها به مردم، گفت: اگر روستائیان از ظرفیت‌های بسیاری که در روستاها نهفته، آگاه شوند هرگز به فکر مهاجرت به شهر نخواهند افتاد و رسیدن به این مهم از وظایف رسانه‌هاست.

حجت‌الاسلام محمدصادق امینی، امام جمعه مسجدسلیمان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، عشایر و روستائیان و بصیرت آن‌ها را از مهم‌ترین عوامل موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ایران در برهه‌های مختلف تاریخ برشمرد و اظهارداشت: جوانمردی و تلاش‌های عشایر در حفظ و تقویت ارزش‌های دینی و همت والای آن‌ها در شکوفایی اقتصاد مقاومتی الگویی مؤثر در رونق بخشی تولید کشور است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به نمونه‌های موجود از شکوفایی اقتصاد مقاومتی در روستاهای کوچک و اشتغال‌های ایجاد شده از این طریق، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی بسیاری در نقاط مختلف کشور وجود دارد که روستائیان می‌توانند با شناسایی و شکوفایی آن‌ها به چرخ اقتصادی کشور کمک کنند.

حجت الاسلام امینی با اشاره به آمار بالای مهاجرت روستائیان به شهرها اظهار داشت: اگر روستائیان از ظرفیت‌های بسیاری که در روستاها نهفته آگاه شوند هرگز به فکر مهاجرت به شهر نخواهند افتاد و رسیدن به این مهم از وظایف رسانه‌هاست.

وی به ظرفیت مبلغان و روحانیون در شناساندن ظرفیت‌های اقتصادی روستاها به مردم اشاره کرد و افزود: روحانیون می‌توانند با بررسی فرصت‌های شغلی روستاها و معرفی آنان به مردم، از مهاجرت معکوس جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که عشایر به سبب غیرت و تعصبشان به خاک وطن در نقطه‌های حساس تاریخی به یاری ایران اسلامی شتافتند، گفت: دلاورمردان عشایری با غیرت خود، نگذاشته اند ذره‌ای از خاک وطن کم شود و خون پاک این شهیدان گواه بر این موضوع است.

امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به محرومیت‌های موجود در میان روستائیان و عشایر به نقاط ضعف عملکرد نظام در محرومیت‌زدایی از روستاها اشاره و تأکید کرد: مسئولان باید با همت والا در رفع مشکلات این قشر خدوم تلاش خویش را بیش از گذشته به نمایش بگذارند.

وی در پایان سخنان خود عشایر و روستاییان را بخشی از هویت، فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی برشمرد و تأکید کرد: بخش زیادی از تاریخ ایران با روستاها پیوند خورده و باید به این مسئله نیز توجه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha