جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پلیس بوستون علیه مسلمانان و سیاه پوستان آمریکا جاسوسی می کند

حوزه/در گزارش جدید منتشر شده از سوی اتحادیه آزادی های مدنی در آمریکا، آشکار شد که پلیس شهر بوستون با اقدام تبعیض آمیز از شبکه های اجتماعی برای جاسوسی علیه مسلمانان و سیاه پوستان استفاده می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، پلیس شهرآمریکایی بوستون، به صورت ناعادلانه دست به جاسوسی علیه مسلمانان و سیاهپوستان آمریکا زده است.

یک گزارش جدید اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا افشاء کرد که پلیس از طریق هزاران مطلب گذاشته شده در شبکه ها و رسانه های اجتماعی، جاسوسی مسلمانان و شهروندان سیاه پوست این کشور را کرده است.

این نهاد روز گذشته اعلام کرد، اداره پلیس بوستون در سال های 2014 تا 2016 با استفاده از یک سیستم نظارتی آن لاین با نام «جئوفیدیا» اقدام به جاسوسی بر روی نظرسنجی های انجام شده در رابطه با موضوعات سیاسی و مذهبی کرده است.

در بیانیه این گروه آمده است: پلیس بوستون شهروندان عادی را مورد هدف نظارت قرار داده است.

در این بیانیه آمده است که پلیس به صورت ناعادلانه و تبعیض نژادی در فعالیت های نظارتی اش دو گروه یعنی جامعه  مسلمانان و جامعه آفریقایی آمریکایی را هدف قرار داده و هشدار های آن لاین برای کلمات عربی بی ضرر یا واژه ها و هشتک هایی چون «زندگی سیاهان مهم است» و «زندگی مسلمانان مهم است» قرار داده است. این درحالی است که فعالان مدنی از این هشتک ها به ترتیب برای محکوم سازی خشونت پلیس علیه سیاه پوستان و اسلام هراسی علیه دانشجویان مسلمان استفاده کردند.

براساس اسنادی که از طریق یک درخواست اسناد عمومی به دست آمده، گزارش این سازمان اعلام کرده که پلیس برای یافتن مظنونین به نژاد، مذهب و قومیت آن ها توجه کرده است.

این گروه گفت: این اسناد نشان می دهد که به یک سیستم واضح و روشن نیاز است تا ضمانت کند که این نرم افزار در آینده تحت نظارت جامعه مورد استفاده قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha