چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مومنی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان از برگزاری دوره تکمیلی طرح تربیت مشاور و راهنما ویژه اساتید و کادر مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام احمد مومنی معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان از برگزاری دوره تکمیلی طرح تربیت مشاور و راهنما ویژه اساتید و کادر مدارس علمیه خبر داد و گفت: برنامه مشاوره و ایجاد فضای مشاوره ای برای طلاب و خانوادههای آنها جزو شرح وظایف و از برنامههای مستمر معاونت تهذیب میباشد که هر سال طبق برنامه، اساتید مشاوره از قم به کرمان اعزام و به طلاب و خانوادههای آنها در رابطه با مسائل تحصیلی و خانوادگی مشاوره میدادند.

وی به مشکلات این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح، بزرگترین مشکل عدم دسترسی همه طلاب سراسر استان به اساتید مشاوره اعزامی بود که این موضوع علاوه هزینه بر بودن اعزام اساتید، ما را مجاب کرد تا به تربیت اساتید مشاور از کادر مدیریت و اساتید مدارس علمیه بپردازیم.

حجت الاسلام مومنی در رابطه با طرح تربیت اساتید مشاور، ادامه داد: از دوسال پیش دوره مقدماتی طرح تربیت مشاور و راهنما ویژه اساتید و کادر مدارس طی ۹ دوره یک و نیم روزه، در کرمان با حضور اساتید اعزامی از قم برگزار شد و افرادی که امتیازات لازم را از امتحان پایانی و مصاحبه عملی به دست آوردند، مجوز شرکت در دوره تکمیلی را کسب کردند.

وی به برگزاری دوره تکمیلی طرح تربیت مشاور و راهنما اشاره کرد و گفت: دوره تکمیلی طرح امسال آغاز شد و قرار بر این است که طی ۱۵ جلسه یک و نیم روزه، در ۱۵ هفته این برنامه برگزار گردد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان ادامه داد: پس از پایان دوره تکمیلی و مشخص شدن افراد برتر، دوره تخصصی تربیت مشاور و راهنما برگزار میشود و در آن برنامه، اساتید و کادر مدارس بصورت تخصصی و حرفهای آموزشهای لازم را فر می گیرند.

وی، برخورداری از دانش مشاوره برای مسوولین مدارس را ضروری دانست و اظهار کرد: با به سرانجام رسیدن این طرح، مدارس علمیه شهر کرمان مجهز به اساتید آشنا با امور تربیتی و مشاوره ای میشوند و این موضوع باعث بهبود رسیدگی به مشکلات تحصیلی و خانوادگی طلاب میگردد و نهایتا منجر به پرورش طلاب نمونه خواهد شد.

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: اساتید شرکت کننده در این طرح با مجهز شدن به مهارت های مشاوره ای، علاوه بر خدمت رسانی به طلاب مدارس و تقویت مسأله آموزشی و تربیتی، میتوانند به مردم و نیازهای مشورتی آنها نیز رسیدگی کرده و رسالت اصلی حوزه در تربیت جامعه را به خوبی ایفا کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان در پایان افزود: در نظر داریم از افراد موفق و نخبه که بتوانند در دوره تخصصی تربیت مشاور و راهنما نمره قبولی کسب کنند در شهر کرمان تحت دفتر مشاوره مرکزی برای انجام خدمت مشاوره به مردم عزیز کرمان استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha