جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله غروی

حوزه/ آیت الله غروی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب می فرماید «انقلابی گری در حوزه های علمیه سبب حفظ نظام و پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب خواهد شد»، تصریح کرد: انقلابی گری یعنی حضور به موقع در جریان ها و حمایت های به بهنگام از حریم اسلام، همچنین حفظ اصول اعتقادی از مهم ترین شاخصه های انقلابی گری به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان آیت الله سید محمد غروی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در جمع طلاب مدارس علمیه همدان، گفت: دسته ای از مردم کسانی هستند که برای رضای باری تعالی برای نجات بشریت به دنبال علم می روند و این افراد به سعادت می رسند و همچنین امکان دارد انسان به مراتب علمی برسد، اما وجود روشنی نداشته باشد و در راه نجات قدم نگذارد.

وی در ادامه با اشاره به بیان امیر مومنان علی(ع) به مالک گفت: امام علی(ع) می فرماید «ای مالک علم بهتر از مال و دارایی است». علم خیر واقعی برای انسان ها است و این کلام راه را برای انسان روشن می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه با بیان این که امروز حوزه ها در شرایط خاص و مهمی هستند، افزود: بعد از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی فرصتی بزرگ برای تبلیغ دین الهی و اسلامی سازی کشور حاصل شد که این وظیفه مهم و سنگین بر عهده حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب می فرماید «انقلابی گری در حوزه های علمیه سبب حفظ نظام و پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب خواهد شد»، تصریح کرد: انقلابی گری یعنی حضور به موقع در جریان ها و حمایت های به بهنگام از حریم اسلام، همچنین حفظ اصول اعتقادی از مهم ترین شاخصه های انقلابی گری به شمار می رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که انقلاب اسلامی زندگی تازه ای به جهان و منطقه خاور میانه داده است، تصریح کرد: عده ای با تفکر دین افیون توده ها است سبب شدند تا مردم جهان از دین زده شوند، اما انقلاب اسلامی مقابل این تفکر ایستاد.

آیت الله غروی با بیان این که باید قدر این نظام و انقلاب را بدانیم و وظیفه شناس عمل کنیم، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در تمام زمینه ها به روز و وظیفه محور حرکت کرده است.

وی با اشاره به این که طلاب جوان باید از وضعیت حوزه ها در سال های قبل آگاه شوند و بدانند که امروز حوزه های علمیه سراسر کشور به پیشرفت های فراوانی دست یافته است، خاطرنشان کرد: بنده از سال 42 وارد حوزه شدم و در تهران و قم تحصیل و شرایط قبل را درک کرده ام که به شکر خدای تعالی امروز حوزه های علمیه دارای پیشرفت چشمگیری بوده و البته باید شرایط از این بهتر شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور یادآور شد: ما نمی گوییم حوزه علمیه به صورت ایده آل فعالیت می کند، اما امروز حوزه نسبت گذشته احیا شده و مدیران درصدد رفع مشکلات در حد امکانات موجود هستند.

وی در ادامه به اهداف حضور اعضای شورای عالی حوزه در استان ها اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف ما از سفر به همدان، در مرحله نخست تشکر از حمات مسئولان و اساتید همدانی در اداره حوزه علمیه همدان است.

آیت الله غروی اظهار کرد: جلسات هم اندیشی بین مسؤولان و طلاب دارای فواید بالایی است و ما در حد امکان تمام نیاز و مشکلات طلاب علوم دینی و مبلغان را فراهم کرده و خواهیم کرد.


انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha