شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با نخبگان

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خشکسالی‌های ۲۰ ساله در خراسان‌جنوبی، تعطیلی کارخانجات، رکود و زیاد شدن قرض‌های مردم از مشکلات امروز جامعه است و مسؤولان استانی باید نسبت به وعده‌هایی که گرفتند کسب اطلاع کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری کشور، ورزش را از روش های شکوفاشدن استعدادهای نهفته در انسان دانست و گفت: ورزش کردن یک فرهنگ است و در حرکات اندام و تن خلاصه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در بین ورزش ها ورزش زورخانه ای و پهلوانی دارای ویژگی های منحصربفردی نسبت به سایر ورزش ها است، گفت: ورزشکاران ورزش‌های زوخانه‌ای دارای صفات و روحایت ویژه ای از جمله بزرگواری، گذشت، تحمل و سعه صدر هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به نقش ورزش در خودسازی معنوی انسان، افزود: افرادی که در خودسازی معنوی و عرفان‌های روحی دارای اسم و نشانی هستند، گاهی اوقات در ورزش‌های زورخانه‌ای سوابقشان قابل بررسی است و نشان دهنده این است که از این ورزش برای خودسازی خود نیز بهره می برده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه به شغل کارگری به عنوان نوعی ورزش اشاره کرد و افزود: کارگر نقش اساسی در جامعه انسانی دارد و به هر جایی که نگاه می‌کنیم نقش کارگر را می‌بینیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از کارهایی که کارگران انجام می‌دهند خود نوعی ورزش جسمی است که البته بی اسم و نشان است ولی در واقع ورزشکار هستند.

امام جمعه بیرجند در بخشی دیگر از صحبت های خود بیان داشت: خشکسالی‌های 20 ساله در خراسان‌جنوبی، تعطیلی کارخانجات، رکود و زیاد شدن قرض‌های مردم از مشکلات امروز جامعه است و مسؤولان استانی باید نسبت به وعده‌هایی که گرفتند کسب اطلاع کنند.

آنقدر وعده دادند و عمل نکردند که با مشکل مواجه شده ایم

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با انتقاد از وعده های عمل نشده، گفت: آنقدر وعده داده اند و عمل نکردند که با مشکل مواجه شدیم، ولی امیدواریم وزیر تعاون که در استان حضور دارد پیام مردم این استان را شنیده باشد و به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان این مطلب که هم ما و هم شما موظف به پیگیری وعده‌های گرفته شده از سوی مسؤولان و وزرا هستیم، بیان کرد: مسؤولان استان نیز باید وعده‌های مسؤولان بالادستی را رصد کنند و در جهت تحقق آن تلاش کنند.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: روحیه مردم خراسان جنوبی به گونه‌ای است که بیشتر از حد، اجازه بیان مشکلات را به خود نمی‌دهند که در چنین وضعیتی مسؤولان باید به سراغ مردم این استان بروند و درپی حل مشکلاتشان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: امیدواریم دولتمردان تدابیری اتخاذ کنند و آنچه را که مایه خیر و آینده کشور است به خصوص در زمینه کار و اشتغال جوانان در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha