پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 حجت الاسلام  حبیب باقری معاون امور طلاب و دانش آموختگان کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام باقری گفت: حضرت امام(ره) جایگاه زن را نسبت به مردان این گونه تبیین فرمود «از دامن زن مرد به معراج می رود». با این اعتبار بخشی، زنان در عرصه انقلابی، سیاسی، اجتماعی و ... وارد شدند و باعث بسیاری از تحولات شدند

حجت الاسلام حبیب باقری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، با اشاره به جایگاه زنان در انقلاب اسلامی، گفت: حضرت امام(ره) جایگاه زن را نسبت به مردان این گونه تبیین فرمود «از دامن زن مرد به معراج می رود». با این اعتبار بخشی، زنان  در عرصه انقلابی، سیاسی، اجتماعی و ... وارد شدند و باعث بسیاری از تحولات شدند .

معاون امور طلاب و دانش آموختگان کرمانشاه خاطرنشان کرد: الگو گیری زنان ایرانی در عرصه مبارزات و جریانات انقلاب اسلامی برگرفته از زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) و دختر با کرامت ایشان حضرت زینب(س)بود.

حجت الاسلام باقری با اشاره به تاثیر پذیری زنان از سیره فاطمی(س) و زینبی(س) در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: زنان برای دفاع از اسلام و کشور  به میدان آمدند و بار سنگین تربیت فرزندان انقلابی برای حضور در میدان نبرد حق علیه باطل را به دوش کشیدند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان کرمانشاه، با ابراز نگرانی از کم توجهی به ارزش ها و کوتاهی متولیان فرهنگی، افزود: به دلیل عملکرد ضعیف و گاهی ضد ارزشی بعضی دولت ها در طول عمر انقلاب، حضور زنان در برخی محیط ها به شکلی است که با فرهنگ فاطمی و زینی(علیهما السلام) فاصله دارد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان کرمانشاه در پایان به تقارن ایام الله دهه فجر و ایام فاطمیه(س) اشاره کرد و گفت: متولیان امر فرهنگ باید با ترویج الگوی فاطمی(س)، فرهنگ انقلابی گری، ایثار و شهادت طلبی، نسل جوان را از آسیب های اجتماعی مصون بدارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha