پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه چالوس

امام جمعه چالوس، وحدت و همدلی را مهم‌ترین پیام راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ملت ایران دانست و گفت: حماسه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جلوه‌ای از ولایت‌مداری و پایبندی به آرمان‌های انقلاب از سوی ملت ایران بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری، امروز در نشستی با فعالان فرهنگی این شهرستان، با تبریک ایام فرارسیدن دهه مبارک فجر و سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر برای ملت ایران ایام پرخاطره و شیرین و فراموش ناشدنی است، چون این مردم در همین ایام با وحدت و همبستگی یک رژیم مستبد و دیکتاتور را نابود کردند.

امام‌جمعه چالوس تصریح کرد: دهه فجر یادآور شورونشاط، صفا و صمیمیت، یکرنگی و یکدلی، وحدت و یکپارچگی و مبارزه و شجاعت است و همه ملت، یک‌صدا و یک‌کلام در صف واحد و با یک شعار و در یک‌جهت حرکت می‌کردند.

وی با بیان اینکه این ویژگی‌های انقلاب زیبا، پربرکت و عزت‌آفرین است، افزود: امت حزب‌الله و با رهبری امام خمینی (ره)، نه جناح‌بندی، نه سهم خواهی، نه چپ و نه راست و نه اصولگرا و اصلاح‌طلب بلکه همه مردم در کنار هم برای پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی حرکت کردند.

حجت‌الاسلام راشدی نوری با بیان اینکه آغوش انقلاب برای هرکسی با علاقه‌مندی به این شاخصه‌ها باز بود، خاطرنشان کرد: هر کس که خود را در این مسیر قرار می‌داد همه پذیرایش بودند و کسی هم در پی گذشته افراد نبود و افراد را ترد نمی‌کردند بلکه انقلاب موجب جذب همه افراد و گروه‌ها شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) ملاک پذیرش را حال فعلی افراد می‌دانستند، تصریح کرد: همین‌گونه افراد در گوشه و کنار مملکت از انقلاب اسلامی حفاظت کردند و در مبارزه  با گروه‌های معاند و ضدانقلاب سینه سپر کردند و در هشت سال جنگ تحمیلی نیز حضور حماسی داشتند و شهید، جانباز و یا اسیر شدند.

حجت‌الاسلام راشدی نوری با تأکید بر اینکه نباید نیروهای انقلابی و اصیل این نظام مورد بی‌توجهی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور برای اعتلای نظام اسلامی استفاده شود.

وی نادیده گرفتن نیروهای انقلاب و یاران امام و رهبری را آسیب بزرگی برای انقلاب دانست و تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت، یکدلی و هم‌زبانی، به جذب بیشتر، به اعتمادسازی، به امید دادن نیازمندیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه اختلاف و تفرقه در کشور خواسته مهم دشمنان و بدخواهان انقلاب است، خاطرنشان کرد: امروز همه دلسوزان و علاقه‌مندان به‌نظام و انقلاب اسلامی باید برای تعالی و سعادت انقلاب به میدان بیایند و همانند گذشته از این نظام الهی پشتیبانی کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب هرلحظه در کمین هستند تا کینه چهل‌ساله خود را علیه این نظام و انقلاب عملی کنند، تصریح کرد: در همین حوادث اخیر کشور دیدیم که دشمنان انقلاب چگونه به دنبال عقده‌گشایی بودند.

حجت‌الاسلام راشدی با بیان اینکه منافقان و آشوب‌طلبان به بهانه مسائل اقتصادی تلاش کردند تا برخی اعتراض‌ها و گلایه‌های مردم را در مسیری که خودشان می‌خواستند هدایت کنند، گفت: اما مردم هوشیار و با بصیرت کشورمان در همان روزهای نخست از صف ضدانقلاب جدا شدند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که همواره تلاش می‌کنند مردم را ناامید کنند به حتم از این نظام و انقلاب نیستند، تصریح کرد: کسانی که دل‌بسته به‌نظام اسلامی هستند همواره در جهت تقویت آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب گام برمی‌دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه به‌طور حتم امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند امید و نشاط است، خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل و خارج تلاش می‌کنند این نشاط و سرزندگی را از ملت ایران بگیرند که به‌طور حتم شکست خواهند خورد.

وی با تأکید بااینکه ملت ایران هوشیارانه درصحنه دفاع از انقلاب حاضر هستند و هیچ‌گاه فریب دروغ‌پراکنی‌های دشمنان و معاندان انقلاب را نخواهند خورد، بیان کرد: این ملت تا پای جان از انقلاب و نظام اسلامی حراست و پشتیبانی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام راشدی نوری با بیان اینکه پیشرفت‌های کشور در چهار دهه اخیر بدون اغراق ارزشمند و غیرقابل مقایسه با گذشته است، گفت: ایران اسلامی در طول این 39 سال و همه محدودیت‌ها و ممانعت‌ها توانسته در عرصه‌های مختلف جزء کشورهای برتر دنیا تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند نمی‌توانند این پیشرفت‌ها را نادیده بگیرند، افزود: قطار انقلاب اسلامی با سرعت در حال پیمودن مسیر پیش روی است و هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع توقف و کند شدن این قطار شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه در جنگ تحمیلی هشت‌ساله بیش از 50 کشور به‌طور مستقیم به دشمن ما کمک کردند اما نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کنند، گفت: این ملت در دفاع از میهن اسلامی باکسی تعارف ندارد و با همه توان پشتیبان انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه این‌همه تهدیدها، تحریم‌ها، تبلیغات سوء و ایران هراسی در مسئله هسته‌ای و موشک‌های بالستیک به دلیل این توانایی‌ها است، افزود: به اعتراف دشمنان، علیرغم تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی، ایران اسلامی با سرعت به رشد علمی خود ادامه می‌دهد و همین مسئله موجب عصبانیت دشمنان انقلاب شده است.

امام‌جمعه چالوس گفت: اینکه مسئله ایران اسلامی و چگونگی مقابله با کشورمان در صدر برنامه‌ها و مباحث روزانه دشمنان ما قرار دارد نشانه این است که از  قدرت فزاینده ایران در منطقه و در میان ملت‌ها احساس خطر می‌کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن ناکارآمد جلوه دادن انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: در ایام دهه فجر باید دستاوردهای مهم انقلاب بیشتر در معرض نمایش عموم قرار گیرد تا توطئه دشمنان علیه انقلاب خنثی شود.

امام‌جمعه چالوس با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرهون خون هزاران شهید و مجاهدت‌های انقلابیون است، ادامه داد: امروز مسئولان باید جهاد گونه در خدمات‌رسانی به مردم انقلابی ایران اسلامی تلاش کنند چون این انقلاب با نقش‌آفرینی مردم پایه‌گذاری شده و به این مرحله رسیده است.

وی بر ضرورت توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری از سوی مسئولان در همه بخش‌ها تأکید کرد و گفت: مسئولان با الهام از منویات مقام معظم رهبری، به وظایف خود عمل کنند تا شاهد رشد و تعالی کشور باشیم.

حجت‌الاسلام راشدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره  به در پیش بودن 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: به‌طور حتم حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن همه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.

امام‌جمعه چالوس با بیان اینکه حماسه 22 بهمن ملت ایران ثابت خواهد کرد که مردم ایران اسلامی در کنار مسئولان عاشق ولایت هستند، افزود: مرد ولایتمدار ایران اسلامی بار دیگر با حضور عظیم خود، اتحاد و همبستگی خود را به جهانیان نشان خواهند داد.

حجت‌الاسلام راشدی در بخش پایانی سخنان خود وحدت و همدلی را مهم‌ترین پیام راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن ملت ایران دانست و گفت: حماسه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جلوه‌ای از ولایتمداری و پایبندی به آرمان‌های انقلاب از سوی ملت ایران بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha