جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با مراجع و علما

حوزه/ رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ‌سازی در جامعه دارند و می‌توانند به مردم ابلاغ کنند که ساختمان‌ها از نظر عقلی و اسلامی باید محکم ساخته شوند تا در بروز حادثه به راحتی آسیب نبینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار با اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت دهه مبارک فجر گفتند: دین اسلام یک دین اجتماعی است و برنامه‌ها به‌گونه‌ای در اسلام تنظیم شده است که انسان‌ها باید در سایه اجتماع زندگی کنند.

معظم له بیان کردند: احتیاجات انسان ابعاد متفاوتی دارد و برای تأمین آنها چاره‌ای جز زندگی در اجتماع نیست و اسلام نیز بر همین اساس برنامه‌های خود را تنظیم کرده است.

ایشان تصریح کردند: هر اجتماع برای بیداری ، آگاه‌سازی و بسیج مردم نیاز به مدیری دارد و مدیر باید متعهد و دلسوز باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: حضور شما در صف اول خدمتگزاران در حوادث و بحران‌هایی که در کشور روی می‌دهد ارزشمند است و اجر و فضیلت فراوانی را خداوند به شما عنایت خواهد کرد.

معظم له ابراز داشتند: زندگی انسان هرگز خالی از بحران نیست و از این جهت خداوند برنامه‌هایی را معین کرده است که انسان‌ها بتوانند بحران‌ها را مدیریت کنند.

ایشان گفتند: انسانی که به معنویت و ایمان مجهز است در برابر پیشامدها ضعف و عجز به خود راه نمی‌دهد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه برای پیشگیری از بحران باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود افزودند: رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ‌سازی در جامعه دارند و می‌توانند به مردم ابلاغ کنند که ساختمان‌ها از نظر عقلی و اسلامی باید محکم ساخته شوند تا در بروز حادثه به راحتی آسیب نبینند.  

ایشان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در اهمیت خدمت به مردم تصریح کردند: پیامبر(ص) فرمودند هر کسی به مردم خدمت‌گزارتر باشد و از وجود آنها نفعی به مردم برسد نزد خداوند کرامت بیشتری دارند.

معظم له گفتند: امام علی(ع) نیز به مالک اشتر در مورد خدمت به مردم سفارش کرده‌اند و در فرازی فرموده‌اند تنها عمل صالح است که از شما باقی می‌ماند.

ایشان بیان کردند: روایات بسیاری داریم که مسلمانان نسبت به هم عطوفت و مهربانی داشته باشند که این یکی از ویژگی‌ها و مزایای اسلام است که غربی‌ها ندارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: در اسلام داریم که هر نقص و مشکلی پیش می‌آید باید ریشه‌یابی شود و در حوادث پیش‌بینی‌نشده هم کسانی که کوتاهی کرده‌اند و خسارتی به مردم رسیده است مسئولیت دارند.

ایشان تصریح کردند: از نظر اسلام هر خدمتی که وسیع‌تر باشد ثوابش بیشتر است و انقلاب اسلامی نیز خدمتی بزرگ بود که ارزش بسیاری دارد.

معظم له عنوان کردند: مردم ایران زیر سیطره استبداد زندگی می‌کردند و کرامت انسانی نداشتند و رژیم طاغوت با مردم مثل برده برخورد می‌کرد و ازنظر بین‌المللی هم زیر سیطره بیگانگان بودیم ولی با قیام امام (ره) و همت مردم استبداد قلع‌وقمع شد و نظام ولایی به وجود آمد.

ایشان گفتند: حضور گسترده مردم در روز 22 بهمن نشان می‌دهد که چه مقدار به نظام و انقلاب علاقه‌مند هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: ما باید هوشیار و بیدار بوده و وحدت داشته باشیم و از کسانی که به مردم خدمت می‌کنند قدردانی کنیم.

ایشان گفتند: قرآن می‌فرماید آنچه را ما به شما دادیم با قدرت نگه دارید پس ما وظیفه داریم دست به دست هم دهیم و متحد باشیم تا این انقلاب را نگه داریم.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha