شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی دین‌باوری را در جامعه زنده کرده است، گفت: برخی آزادی را به بی‌بندوباری اخلاقی تفسیر می‌کنند که عین بدبختی است و آزادی نیست. امروز مردم آزادی بیان دارند و حرف دلشان و نقد را به‌راحتی بیان می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی، شب گذشته در ویژه‌برنامه «نشست یادگاران حماسه و ایثار» مسجد امام علی (ع) شهرک انقلاب شهرستان مهدی‌شهر با اشاره به ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، ضمن تبریک این ایام اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در جایگاه انقلاب اسلامی فرمودند که «انقلاب اسلامی تجلی خلافت الهی در ایران اسلامی بود.»

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در سالگرد 40 سالگی انقلاب اسلامی انقلابیون باید یک نگاه به گذشته و یک نگاه به آینده ایران اسلامی داشته باشند تا بتوانند وظیفه خود در عصر حاضر را مشخص کنند.

وی افزود: نگاه به گذشته و قبل از شکل‌گیری انقلاب اسلامی برای مصمم‌تر شدن نسبت به آینده و تشخیص وظیفه یکی از ضروریات جامعه برای هر شخص انقلابی است.

فلسفه آفرینش انسان خلیفه الهی بودن است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی، با بیان اینکه فلسفه آفرینش انسان خلیفه الهی بودن است، خاطرنشان کرد: انسان آفریده‌شده است تا خلیفه خدا بر روی زمین باشد و انسان خلیفه خدا روی زمین است؛ در هنگام آفرینش انسان، ملائکه و فرشتگان خداوند به انسان نگاه کردند و به خداوند متعال اعتراض کردند که چرا «یک موجود مفسد و خون‌ریز را آفریدی؟» اما خداوند متعال هدفش از آفرینش خلیفه الهی شدن انسان بود.

وی با اشاره به اینکه شرط جانشین خدا شدن جامع کمالات بودن است، گفت: خداوند متعال برای جانشینی خودش، برخی از انسان‌های کامل را آفریده است که شایستگی جانشینی خداوند متعال را دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه اولین انسان کامل به‌عنوان خلیفه خدا پیامبر اکرم (ص) بوده است، افزود: سلسله انبیاء به‌عنوان خلیفه‌الله مطرح بوده‌اند و پیامبر اکرم (ص) نیز به‌عنوان یک انسان کامل و خلیفه خدا بر روی زمین مطرح بوده است و بعد از پیامبران ائمه معصومین (ع) خلیفه خدا بر روی زمین به شمار می‌رفتند و پس از غیبت امام زمان (عج) ازآنجایی‌که در دوران غیبت باید مقام خلافت باقی بماند، اینجاست که مکتب تشیع مقام خلافت را بر اساس 2 اصل مهم علم و دانش و اصل عدالت پایه‌ریزی کرده است.

ولایت‌فقیه یعنی یک عالم اسلام‌شناس، عادل و مجتهد در رأس کار باشد

وی با بیان اینکه جانشین امام زمان (عج) باید یک انسان عالم، آگاه، دین‌شناس و آگاه به مقررات دینی بوده و عدالت داشته باشد، گفت: در دوران غیبت امام زمان (عج) ولایت و خلافت به کسی می‌رسد که عالم مجتهد، اسلام‌شناس، فقیه و عادل باشد و در منابع و آموزه‌های دینی اصطلاح ولایت‌فقیه را برای این شخص می‌دانند و ولایت‌فقیه یعنی یک عالم اسلام‌شناس، عادل و مجتهد باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) پیش از شکل‌گیری انقلاب اسلامی در نجف اشرف بحث ولایت‌فقیه را مطرح کرده بودند و فرموده بودند که «انقلاب اسلامی تجلی خلافت الهی در ایران اسلامی است».

وی با اشاره به اینکه مردم در انقلاب 57 چه اهدافی را دنبال می‌کردند، افزود: سؤال امروز نسل جوان این است که آیا آن آرمان‌های انقلاب 57 و آنچه را که مردم می‌خواستند، تقویت و یا تضعیف شد؛ امروز باید به این سؤال مهم پاسخ منطقی داده شود تا نسل جوان از اهداف انقلاب اسلامی آگاهی یابد.

مردم ایران در برابر تفکر دین‌گریزی و دین‌ستیزی، دین‌باوری را پذیرفتند

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی در خصوص دین 2 تفکر وجود داشت و یک تفکر دین‌گریزی و دیگری تفکر دین‌ستیزی بود که تفکر غربی جوانان را به دین‌گریزی و تفکر شرقی جوانان را به دین‌ستیزی ترغیب و وادار می‌کرد؛ مردم ایران در برابر این 2 تفکر، تفکر برتر و درواقع تفکر دین‌باوری را پذیرفتند.

وی با بیان اینکه دین‌باوری، اسلام‌خواهی یکی از خواسته‌های مردم در پیش از شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی دین‌باوری در تمام اقشار گوناگون جامعه تقویت‌شده است و امروز به برکت انقلاب اسلامی در مدارس‌های دانش آموزان حافظ قرآن وجود دارند و نماز را اقامه می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه درگذشته در دانشگاه‌ها اثری از دین نبود و امروز دانشگاه‌ها نیز دین‌مدار شده‌اند، گفت: باید گذشته و امروز را به یاد بیاوریم و با یکدیگر مقایسه کنیم تا متوجه تفاوت‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی شویم و دستاوردهای این انقلاب را قدر بدانیم.

حفاظت از ارزش‌های دینی در کشور به ضرر آمریکاست

وی با بیان اینکه در ارتش پیش از انقلاب اسلامی مظاهر دینی و تقید دینی وجود نداشت و یک اسلام ظاهری بود، افزود: به برکت انقلاب اسلامی، اسلام و دین‌باوری در ایران اسلامی حاکم شده است و ارزش‌های دینی کشور به ضرر آمریکاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به طرح کذایی «چهارشنبه‌های سفید» گفت:4 نفر فریب‌خورده در گوشه از مملکت به خلوتی می‌روند و بدون حجاب عکس می‌گیرند و رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا نیز به بهانه اینکه می‌گویند حجاب در ایران اجباری است، از این طرح‌ها حمایت می‌کنند؛ چرا در خصوص حجاب اجباری در عربستان سخن نمی‌گویید.

نسل جوان امروز جزو رویش‌های انقلاب اسلامی هستند

وی با بیان اینکه حجاب ایران به ضرر آمریکایی‌هاست، افزود: امروز نماز جماعت و جمعه ایران به ضرر آمریکاست اما نماز جمعه و جماعات کشورهای مسلمان دیگر به ضرر آمریکا نیست و نسل جوان امروز جزو رویش‌های انقلاب اسلامی هستند؛ در زمان طاغوت هر جامعه به‌منزله علفزار هرز بود که دانه‌دانه محصول در آن پیدا بود اما جامعه امروز انقلاب اسلامی سراسر محصول است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه مردم با شکل‌گیری انقلاب اسلامی از دین‌ستیزی و دین‌گریزی به دین‌باوری روی آورده‌اند، تصریح کرد: برگزاری نمازهای جمعه و جماعات، جلسات دینی، اعتکاف، دعای کمیل، علاقه به شهدا و مسجد از اثرات دین‌باوری است.

مردم در ایران 2500 سال نمی‌توانستد برای سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند

وی با اشاره به اینکه دین‌باوری مردم در ایران اسلامی برای کشورهای در منطقه نظیر لبنان، عراق و گروه‌های مختلف الگو شده است، افزود: مردم در ایران 2500 سال نمی‌توانستد سرنوشت خودشان را خودشان به دست بگیرند اما با شکل‌گیری انقلاب اسلامی اعلام کردند «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، امروز ایران وابسته به غرب و شرق نیست و یکی از مصادیق تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان شکل‌گیری‌های انتخابات مختلف در طول این 40 سال است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه یکی از خواسته‌های مردم حفظ استقلال کشور بود که امروز به برکت انقلاب اسلامی انجام‌شده است، گفت: امروز در زمینهٔ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران به‌هیچ‌ وجه وابسته به غرب و شرق نیست.

وی با اشاره به اینکه آزادی یکی دیگر از خواسته‌های مردم پیش از شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود، افزود: آزادی مسئله‌ای است که مردم دنبال آن بودند و آزادی یعنی اینکه سلطه، ظلم، ستم و قفل و زنجیر را مردم از خودشان کنار زدند.

تفسیر آزادی به بی‌بندوباری اخلاقی عین بدبختی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه برخی آزادی را به بی‌بندوباری اخلاقی تفسیر می‌کنند، بیان کرد: تفسییر آزادی به بی‌بندوباری اخلاقی عین بدبختی است و آزادی نیست؛ امروز مردم آزادی بیان دارند و حرف دلشان و نقد را به‌راحتی بیان می‌کنند.

وی با تاکید بر این که مردم در سال ۵۷ گفتند حکومتی می‌خواهیم که ولی‌فقیه و اسلام‌شناس عادل در رأس آن باشد که همین‌گونه شد، بیان کرد: در ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و امروز هم نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای به عنوان رهبری مدبر، حکیم، شجاع، بصیر، آگاه، انقلابی و اسلام‌شناس در رأس نظام است.

شعار «مرگ بر آمریکا» خواب راحت را از چشمان آمریکایی‌ها دور کرده است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه طرد آمریکا یکی دیگر از خواسته‌های مردم پیش از شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود، گفت: امروز شعار «مرگ بر آمریکا» مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواب راحت را از چشمان آمریکایی‌ها دور کرده است و انقلاب اسلامی بر اصول و عقاید و اعتقادات خود پافشاری می‌کند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی افراد تحصیل‌کرده و با سواد در کشور افزایش پیداکرده‌اند، افزود: امروز پزشک متخصص در کشور به‌واسطه تعدد پزشک‌ها در بعد از انقلاب، کارش کساد شده است و امروز امریکا و اروپا مدیون ایران اسلامی هستند و بسیاری از متخصصان در آمریکا و اروپا اغلب ایران هستند.

95 درصد داروها در درون کشور تأمین می‌شود

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه 95 درصد داروها در درون کشور تأمین می‌شود، تصریح کرد: امروز کشور در عرصه المپیادهای علمی رتبه 10 المپیادهای علمی دنیا را دارد و در سلول‌های بنیادی، هسته‌ای و پزشکی حرف اول را در منطقه می‌زنیم.

انقلاب اسلامی در سخت‌ترین بحران‌های داخلی در کشور فائق آمده است

وی با بیان اینکه باافتخار می‌گوییم که بعد از گذشت 40 سال از شکل‌گیری انقلاب اسلامی هیچ‌گونه از عظمت ایران اسلامی کم نشده است و بلکه افزوده‌شده است، گفت: اقتدار و امنیت ایران و بزرگی ملت ایران اسلامی منشأ بیداری اسلامی در منطقه است و تا 40 سالگی انقلاب 8 سال دفاع مقدس که شرق و غرب از صدام حمایت کردند و 8 سال جنگ نرم یعنی از 88 تا 96 را تجربه کردیم اما انقلاب اسلامی در سخت‌ترین بحران‌های داخلی در کشور فائق آمده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: ترور، انفجار، کودتا، اغتشاش ازجمله دسیسه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیه انقلاب بود که بر همه آن‌ها غلبه پیداکرده‌ایم؛ امروز یک دلقک خارج از کشور نشسته است و دستور می‌دهد و خیال می‌کند که ملت ایران از او تبعیت می‌کنند، دورانی که این دلقک در درون تلویزیون داخل کشور مجری بود، کسی نگاهش نمی‌کرد، حال امروز تصور باطل اطاعت فرمانی از سوی مردم را دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه دارد و درخت تنومندی است، گفت:40 سالگی انقلاب را در حالی جشن می‌گیریم که 40 سال تحریم بودیم، اما با گوش‌به‌فرمان ولایت بودن از بسیاری از دشواری‌ها عبور کردیم و اقتصاد مقاومتی پیشنهادشده از سوی رهبری معظم انقلاب حل‌کننده مشکل اقتصادی کشور بوده و اساس انقلاب و ارکان انقلاب استقلال، آقایی و دین‌داری است.

وظیفه انقلابیون در برابر انقلاب،حفظ روحیه انقلابی در کشور است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تأکید بر شناخت وظیفه امروز خود توسط انقلابیون افزود: آینده نظام درخشان است و انقلاب اسلامی پیش خواهد رفت و ما باید وظیفه خود را درست انجام دهیم.

وی با اشاره به وظیفه انقلابیون در برابر انقلاب گفت: اولین وظیفه ما حفظ روحیه انقلابی در کشور است و اینکه سست نشویم و انقلابی باشیم و انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد روحیه انقلابی را از مردم بگیرد، خاطرنشان کرد: مجلس، رئیس‌جمهور، دستگاه قضائی، امام جمعه، بازاری و جوانان همه باید انقلابی باشند و پایبندی به اصول و ارزش‌های اسلامی دومین وظیفه ما در برابر انقلاب است.

وی افزود: مسئولی در گوشه‌ای از مملکت بخشنامه می‌دهد که بچه‌ها را به دیدار جانبازان و گلزار شهدا نبرند، آن جانبازان و شهدایی که جان خود را با خدا معامله کرده‌اند و این مسئولی که با این استدلال بخشنامه می‌دهد که روحیه بچه‌ها به هم نخورد از مسئولیت داشتن در نظام طرد است، زیرا پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب وظیفه اصلی و مهم ماست.

مجلس درباره حقوق‌های نجومی«انقلابی» تصمیم بگیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه باید با ظلم و ستم و تبعیض مبارزه کرد و اشرافی گری، تجمل‌پرستی در نظام مطرود است، تصریح کرد: در این ایامی که مجلس شورای اسلامی بودجه‌ را مصوب می‌کند، مجلس و نمایندگان به‌جای اینکه جلوی حقوق‌های نجومی را بگیرند می‌گویند حقوق 2 میلیونی معاف از مالیات است و حقوق‌های چندین میلیونی باید 35 درصد مالیات بدهند؛ این خجالت‌آور نیست به‌جای اینکه جلوی حقوق‌های نجومی را بگیرند، برایش مالیات تعیین می‌کنند؟ از مال مردم بدزدند و مالیات بدهند؟ به‌جای مالیات جلوی حقوق‌های نجومی را بگیرید.

وی گفت: نماینده‌ای که در مجلس شورای اسلامی برای رفتن به کمیسیون انرژی دعوا می‌کند را به مردم معرفی کنید؛ آن‌ها که بر سر مال‌ومنال خود دعوا دارند. زنده کردن عدالت در جامعه یکی دیگر از خواسته‌های مردم پیش از شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود.

مردم انقلابی هرگاه برای نظام احساس خطر کردند به صحنه آمدند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با تأکید بر درصحنه بودن انقلابیون افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص راهپیمایی 22 بهمن‌ماه سال جاری فرمودند «راهپیمایی امسال تماشایی است»، زیرا مردم انقلابی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هرگاه احساس کردند که دشمن در کمین است به صحنه آمدند و دشمنان را از جامعه مطرود کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha