سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ نخستین یادواره شهدای یگان حفاظت از شخصیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قم با حضور شخصیت های لشکری و کشوری با سخنرانی آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد.

فرمانده یگان حفاظت از شخصیت های سپاه قم شامگاه ۵شنبه در حاشیه برگزاری این یادواره در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهارداشت: اینکه بارها شاهد بوده ایم که رهبری و مراجع عظام تقلید بر این نکته تاکید داشته اند که زنده نگه داشتن نام شهدا کمتر از شهادت نیست، با همین نگاه اقدام به برگزاری نخستین یادواره شهدای یگان حفاظت سپاه کرده ایم.

سرهنگ پاسدار جواد شفیعی افزود: هدف از برگزاری این یادواره را تجلیل از مقام شهدای یگان حفاظت از شخصیت های سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم و ایثارگری های خانواده های ایشان است.

وی ادامه داد: این یادواره از بخش های متنوعی فرهنگی و مذهبی برخوردار می باشد که سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری به عنوان میهمان اصلی و سخنران مراسم هستند و خاطره گویی رزمندگان این یگان، اجرای گروه سرود و مسابقات فرهنگی، از جمله برنامه های این یادواره است.

وی در ادامه گفت: یگان حفاظت از شخصیت های سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های خود را آغاز و با سپری کردن دوران جنگ تحمیلی تا به امروز در انجام مامورت های خود در حفاظت از مسئولان استانی و کشوری موفق عمل کرده است.

سرهنگ شفیعی با اشاره به این که نام 173 شهید گلگون بر پیشانی یگان حفاظت از شخصیت های سپاه قم نور افشانی می کند، بیان داشت: فرماندهان شهید شاخصی از سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در این یگان حضور داشته اند که از جمله آن ها می توان به شهید محمد بنیادی، اسماعیل دقایقی، حسین صبوری، جواد عابدی، اکبر غلامپور، محمد علوی و غلام علی ابراهیمی، اشاره کرد.

وی در بیان سابقه فعالیت های یگان حفاظت از شخصیت ها، گفت: پس از ورود امام راحل(ره) به ایران گروه هایی به صورت خودجوش برای حفاظت از جان ایشان ایجاد شد که در ادامه این روند در سال 60 یگان حفاظت از شخصیت ها در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور حفظ جان افراد تاثیر گذار نظام در مقابل منافقین و سایر گروه هایی که به دنبال ترور و آسیب رساندن به چهره های انقلاب بودند، فعالیت های خود را آغاز کرد و تا کنون با تمام توان در مسیر اجرای ماموریت های خود موفق عمل کرده است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha