پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نخستین یادواره شهدای یگان حفاظت از شخصیت های سپاه قم-۱

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: رمز و راز پیشرفت انقلاب اسلامی رهبری و وحدت مردم است بطوریکه در بسیاری از آیات قرآن کریم آماده است که خداوند صابرین را دوست دارد و این نشانه از اهمیت این موضوع در دین اسلام و در راه مبارزه با دشمنان اسلام دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه پنجشنبه در نخستین یادواره شهدای یگان حفاظت از شخصیت های سپاه قم در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) با بیان اینکه همه شهیدان از جایگاه بالایی برخوردار هستند، اظهارداشت: در دین اسلام دو واژه ایثار و استیثار وجود دارد که ایثار به معنی فدا شدن برای اسلام و ولایت است که شهدا در این مسیر گام برداشتند و استیثار به معنی این است که دیگران بروند تا من بمانم که این روحیه در شهیدان وجود نداشت.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم و مسؤولان باید از فرمایشات و رهنمودهای رهبری پیروی کنند، افزود: امروزه فضای مجازی به یک قتلگاه تبدیل شده است و ما نیز وظیفه داریم از فرزندان خود در برابر این قتلگاه مراقبت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه گناهان شهیدان آمرزیده شده و ایشان به رحمت الهی خواهند رسید، اظهار کرد: قطره‌ای مقدس‌تر از قطره خون شهید نیست و عملی بالاتر از اقدامی نیست که شهدا در راه خدا انجام می‌دهند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه شهیدان مانند انبیا و اولیای الهی در روز قیامت مردم را شفاعت می‌کنند، تاکید کرد: یکی از ویژگی‌هایی که شهیدان از آن برخوردار هستند این است که هیچ‌کدام از اعمال آن‌ها در دنیا ضایع نخواهد شد؛ خداوند در قرآن و توسط پیامبر خود شهیدان را تکریم کرده است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه بالای شهیدان به دلیل اطاعت بدون قید و شرط آن‌ها از فرمان خداوند است، خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی در راستای حق خواهی و عدالت خواهی به جهاد با دشمن پرداخته و به شهادت رسیدند و علت ماندگار شدن آن‌ها نیز همین موضوع است.

وی با بیان اینکه امسال با عزت و افتخار وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خواهیم شد، ادامه داد: مسؤولیت پذیری و عمل به تکلیف دیگر ویژگی شهیدان است و باید به خانواده‌های شهدا برای تربیت چنین فرزندانی تبریک گفت و از آن‌ها تقدیر به عمل آورد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه مهمترین هدف شهیدان دین و اسلام است و به همین دلیل مورد توجه و عنایت خداوند هستند، اظهار کرد: خداوند قبل از تمام مردم از شهیدان قدردانی کرده است و برگزاری مراسم‌های یادواره شهدا نیز در همین راستا است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: در یادواره شهدا ما با اندیشه‌ها و عقاید شهیدان آشنا خواهیم شد و می‌توانیم در مسیر آن‌ها گام برداریم؛ همچنین دشمنان انقلاب اسلامی نیز وقتی برگزاری چنین مراسم‌هایی را نگاه می‌کنند در می‌یابند که هنوز مردم ما انقلابی بوده و از اسلام دفاع خواهند کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه‌های مردم در جامعه امروز، عنوان کرد: وجود فساد در جامعه اسلامی آزار دهنده است و مسؤولان وظیفه دارند این مفاسد را از جامعه پاک کنند زیرا شهدا و خانواده‌های آن‌ها از این موضوع گلایه‌مند هستند.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی مسؤولیت گریزی ممنوع است، خاطرنشان کرد: تمام مردم و مسؤولان باید از فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری پیروی کنند و یکی از موضوعاتی که چند سالی است مورد تاکید مقام معظم رهبری است اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha