جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اوضاع بحرین

حوزه/ نیروهای امنیتی آل خلیفه برای هشتاد و دومین هفته متوالی به محاصره امنیتی منطقه الدراز و منزل آیت الله عیسی قاسم ادامه داده و از برگزاری مهمترین و وسیعترین نماز جمعه شیعیان بحرین مانند هفته های گذشته جلوگیری نمودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امروز جمعه ۲۰ بهمن نیروهای امنیتی آل خلیفه برای هشتاد و دومین هفته متوالی به محاصره امنیتی منطقه الدراز و منزل آیت الله عیسی قاسم ادامه داده و از برگزاری مهمترین و وسیعترین نماز جمعه شیعیان بحرین مانند هفته های گذشته جلوگیری نمودند.

نمازگزاران حاضر در مسجد امام صادق ع منطقه الدراز که از اهالی منطقه اند در پی ممانعت از وصول امام جمعه و نمازگزاران دیگر مناطق به این مسجد، این هفته نیز نماز را فرادا بجا آوردند.

رژیم آل خلیفه با اقدام به سلب تابعیت و محاکمه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان و انقلابیون بحرین از ماه ژوئن سال گذشته میلادی (خرداد ۱۳۹۵) منطقه الدراز محل سکونت این عالم برجسته جهان اسلام را به محاصره امنیتی در آورده و با بازداشت خانگی غیر قاونی ایشان، اقامه نماز جمعه شیعیان را نیز طی این مدت به توقیف در آورده و از ورود امام جمعه و نمازگزاران به مسجد امام صادق ع این منطقه ممانعت بعمل می آورد.

گفتنی سات قدمت نماز جمعه شیعیان بحرین در مسجد امام صادق ع منطقه الدراز به صدها سال قبل و پیش از ظهور و به روی کار آمدن خانواده حاکمه‌ی آل خلیفه بر میگردد.

بر این اساس  ۲۶۴ روز از اقامت اجبارى و بازداشت خانگی آیت الله عیسی قاسم و ۵۹۹ روز محاصره امنیتی منطقه الدراز میگذرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha