پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود گفت: انقلاب اسلامی ابتدا افکار و ذهنیت ها را درست کرد سپس جامعه اصلاح شد، چراکه تحول جامعه در گرو اصلاح اذهان مردم آن جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام اکبری در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه های علمیه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران تحولات بسیار بزرگی را در داخل و خارج از کشور به وجود آورد و این انقلاب باید از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: امام راحل با قیام خود دین اسلام را احیا و حکومت شاهنشاهی در ایران اسلامی را نابود کرد.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: امام(ره) معتقد بود اگر این حکومت بماند هیچ اصلاحی در ایران صورت نخواهد گرفت و اعتقاد داشت که حکومت طاغوت باید برود و برای آن جایگزینی داشت.

وی استقرار نظام مردمسالاری دینی را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: حکومتی تحت عنوان حکومت اسلامی که در راس آن ولی فقیه جامع الشرایط باشد در هیچ دوره ای در تاریخ شکل نگرفته است.

حجت الاسلام  اکبری با بیان اینکه امام(ره) تئوری مردم سالاری دینی را پیاده کردند گفت: امام مشروعیت خود را از دین به عنوان ولی فقیه جامع الشرایط گرفته بود و در انقلاب هم مردم امام را به عنوان رهبر پذیرفتند و نظام مردم سالاری دینی استقرار پیدا کرد.

وی افزود: سقوط رژیم مستبد و دیکتاتور شاهنشاهی و پایه گذاری نظام مردمسالاری دینی از مهمترین دستاوردهای این انقلاب است.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود تصریح کرد: انقلاب اسلامی ابتدا افکار و ذهنیت ها را درست کرد سپس جامعه اصلاح شد، چراکه تحول جامعه در گرو اصلاح اذهان مردم آن جامعه است.

وی ابراز داشت: تمام واژه هایی که در دین ما توصیه شده است در زمان انقلاب تبلور و ظهور پیدا کرده است.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه تا انسان ها متحول نشوند جوامع متحول نمی شوند گفت: امام(ره) این دگرگونی را در انسان ها به وجود آورد و تا امروز کسانی در مسیر انقلاب ماندند و از انقلاب دفاع کردند که ابتدا خودشان متحول شدند.

وی با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی بر مسلمانان دنیا ادامه داد: پیش از انقلاب ایران، دنیای اسلام شرایط مناسبی نداشت و یک و نیم میلیارد مسلمان شرایط بسیار سختی داشتند و حتی در کشورهای اسلامی شعارها اسلامی نبودند.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: انقلاب اسلامی این رویکردها را عوض کرد و جنبش های اسلامی که در حال فروپاشی بودند و چیزی جز نام اسلام را نداشتند احیا شدند و نام اسلام زنده شد.

وی با بیان اینکه به دلیل گسترش انقلاب است که دنیای استکبار برای مقابله با ایران برنامه ریزی می کند گفت: امام(ره) اجازه ندادند که جمهوری اسلامی به نام یک نظام شیعی مطرح شود بلکه فریاد معمار کبیر انقلاب برای کل اسلام بود و مبلغ جدایی نبودند.

حجت الاسلام اکبری بیان کرد: بسیاری تلاش کردند که انقلاب ایران را یک انقلاب مذهبی و شیعی نشان داده و ما را در همان محدوده متوقف کنند اما یکی از اولین اقدامات امام(ره) سخنرانی در مورد فلسطین بود و به عنوان یک راهبرد اساسی حمایت از فلسطین را در دستور کار قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت در دنیا مطرح است گفت: امام خمینی(ره) با بلند کردن پرچم دفاع از فلسطین تمام جریان های فکری جهان اسلام را گرد این پرچم جمع کردند و بعد از انقلاب همه نهضت های اسلامی از انقلاب ایران الگو گیری کردند.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه عنوان کرد: بازگرداندن جریانات اسلامی به اصل و ماهیت اسلامی خودشان یکی از مهمترین تاثیرات انقلاب در احیای اسلام و تفکر دینی بود.

وی گفت: امروز در بسیاری از کشورها شاهد موج پیشرفت اسلام هستیم و دشمنان در تلاشند جلوی اسلام را بگیرند و اسلام را خشونت آمیز معرفی کنند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha