جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله غریفی

حوزه/ آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای شیعه بحرین گفت: در های گفتگو و تفاهم باید در تمامی سطوح دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باز باشد به شرط اینکه با جدّیت، بی طرفی و التزام صورت گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای شیعه بحرین بر اهمیت توجه به زبان تفاهم و گفتگوی جدّی و سازنده برای مقابله با تمامی انواع اختلافات دینی، فرهنگی و سیاسی تاکید کرد.

ایشان با بیان اینکه اگر زبان گفتگو و تفاهم نباشد، زبان خصومت و دشمنی روابط را به هم گره می زند و دوری دیدگاه ها و نقطه نظرات می شود، تصریح کرد: در های گفتگو و تفاهم باید در تمامی سطوح دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باز باشد به شرط اینکه با جدّیت، بی طرفی و التزام صورت گیرد.

آیت الله غریفی نسبت به گفتگو های بی اثر و مذاکرات بی نتیجه که موجب عمیق شدن اختلافات، درگیری ها و دشمنی ها می شود و روابط را بحرانی می کند، هشدار داد.

این عالم بحرینی تاکید کرد: باید با کسانی مذاکره و گفتگو شود که دارای شایستگی و توانایی گفتگو باشند تا منجر به بحران ها، اختلافات و نابه‌سامانی های بیشتر نشود.

وی افزود: سخنان غیر مسئولانه بسیار خطرناک است و پیامد های آن ویرانگر و وخیم است به ویژه زمانی که از سوی مقام و موقعیت حکومتی یا دینی یا سیاسی و رسانه ای باشد.

آیت الله غریفی در پایان گفت: آغاز مسیر اصلاح از رهگذر تقویت اعتماد و پاکسازی فضا و اعتماد به زبان دوستی و بخشش است و زمانی که این مسئله انجام شد، روند سازندگی، تغییر و اصلاح آغاز می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha